بازسازی کاخ مروارید به عنوان یک مطالبه مردمی دنبال می شود

استاندارالبرز محمد علی نجفی گفت : احیا باغ سیب مهرشهر و بازسازی کاخ تاریخی مروارید به عنوان مطالبه مردمی با جدیت دنبال می شود.کاخ مروارید سال 47 به بهره برداری رسید و تا سال 57 مورد استفاده خانواده رژیم پهلوی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نجفی روز سه شنبه در بازدید از روند بازسازی مجموعه کاخ مروارید در مهرشهر کرج، افزود: بازسازی کامل کاخ این مجموعه به حدود 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که سال گذشته در جریان بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از این کاخ، بخشی از آن تامین شد.

وی ادامه داد: امسال نیز با اختصاص بخش دیگری از اعتبار مورد نیاز این مجموعه به دنبال تسریع در مرمت و نوسازی آن هستیم چرا که بخشی از اموال عمومی و تاریخی محسوب می شود.

نجفی یادآور شد: کاخ مروارید سال 47 به بهره برداری رسید و تا سال 57 مورد استفاده خانواده رژیم پهلوی قرار گرفت.

وی ادامه داد: لوازم و تجهیزات مورد استفاده در این کاخ از کشورهای مختلف تهیه شده است.

نجفی با بیان اینکه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی این کاخ تحت نظارت بخش های مختلفی بوده؛ گفت: از سال گذشته روند بازسازی این مکان با جدیت آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: احیا و حفظ باغ سیب نیز از مطالبات مردم است که حساسیت ویژه ای نیز در رابطه با سرنوشت این باغ دارند از این رو با جدیت روند این امر را مورد نظارت قرار می دهیم.

مجموعه کاخ مروارید در زمینی به مساحت 111 هکتار با استفاده معماری منحصر به فرد در دهه 40 احداث شده است.
این مجموعه در سال های گذشته به علل مختلف از جمله عوامل طبیعی مانند باران دچار آسیب هایی شده که نیازمند مرمت وبازسازی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =