ایرنا نوشت:استاندار ایلام رونق بخش کشاورزی را نوید بخش توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: سطح کشت اراضی آبی ایلام از 70 هزار هکتار به 108 هزار هکتار افزایش یافته است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دیدار با معاون آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اراضی آبی استان ایلام در یک پروسه کوتاه مدت از 70 هزار هکتار در دولت تدبیر و امید به 108 هزار هکتار ارتقاء یافته است و در آینده نزدیک این میزان به 200 هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.
وی اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری، بیابان زدایی و مهار آب های مرزی را از برنامه های در دست اجرای دولت در ایلام بیان کرد و افزود: با بهره برداری از طرح های در دست اجرای کنونی، سطح اراضی زیر کشت آبی و باغات استان افزایش خواهد یافت و این مهم استان را از نظر رونق اقتصادی توسعه و اشتغال زایی را بدنبال دارد.
استاندار ایلام با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان تاکید کرد: به طور قطع با تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی ثروت آوری و اشتغال زایی پایدار نیز رونق خواهد یافت.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران کم آبی در کشور گفت: اکنون که کشور با یک بحران بسیار جدی به نام کم آبی مواجه است باید در بخش کشاورزی به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: آموزش کشاورزان، با تغییر الگوی کشت، واردات آب های مجازی، ممنوع کردن کشت های غرق آبی، استفاده از داده های مرکز تحقیقات و بالابردن سطح تکنولوژی کشاورزی می تواند در مصرف بهینه آب و بهره گیری لازم از آن موثر واقع شود.
معاون آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار گفت: تغییر الگوی کشت یکی از برنامه های مهم وزرات کشاورزی برای خود اتکایی در محصولات کشاورزی است.
اسکندر زند افزود: با توجه به تغییراتی که در آب و هوا اتفاق افتاده، برای مقابله با بحران کم آبی باید به سمت تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =