۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
شاهکار جدید معاونت توسعه ورزش قهرمانی!

احتمالا بزودی مشخص می شود رشته فوتوالی پیشینه بومی محلی بیش از الک دولک دارد!

احسان خراسانی: فوتوالی یکی از رشته های جدیدی است که از اوایل دهه 80 میلادی برای سواحل ریو در برزیل راه افتاده است. سوپر تکنیک های برزیلی از روماریو تا رونالدینیو ، هر کدام دوره ای این تنیس فوتبال معروف را در سواحل برزیل بازی کردند و کم کم برزیلی ها که هم اساتید والیبالند و هم در فوتبال بهترین ، این رشته نمایشی شان را بین المللی کردند و حالا در آسیا هم این رشته یکی از رشته های قهرمانی در بازی های ساحلی است و اندونزیایی ها برای مسابقات آسیایی 2019 تصمیم گرفته اند ان را در لیست اصلی ورزش های مسابقات آسیایی قرار دهند.

رشته ای که در ایران هم یکی از این رشته های خبرساز است. آنها یک مدال آسیایی دارند و باید بر اساس چارت ، زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی اداره شوند. فدراسیونی که متولی رشته های کوچک ورزش قهرمانی است که نمی توانند به بزرگی یک فدراسیون باشند. فوتوالی در این انجمن به کارش ادامه می داده تا اینکه اختلاف افتاده میان متولی رشته یعنی مشفق موسوی و علی پور رئیس این فدراسیون!

فدراسیون قصد در تغییرات داشته که آقای رئیس دست به دامن معاون توسعه ورزش قهرمانی شده است و اتفاق جالب و نادر این جا افتاده است. اتفاقاتی که لنگه آن فقط در ایران می افتد.

محمدرضا داورزنی مرد شماره دوی ورزش ایران در اقدامی که خلاف تمام قوانین ورزش حرفه ای است ، برای نگه داشتن رئیس یک انجمن ، حالا به هر دلیلی ، این رشته قهرمانی را به زیر مجموعه فدراسیون ورزش های بومی و روستایی منتقل کرده است. فدراسیونی که متولی گسترش رشته های بومی سنتی ماست. فدراسیونی که هنوز هیچ یک از ما نمی دانیم دقیقا برای توسعه ورزش هایی مثل الک دولک چه کرده است ، حالا باید باعث رواج ورزش بومی سواحل ریو شود! انها باید متولی باشند تا رئیس مورد حمایت آقایان در وزارت ورزش ، از مسئولیتش جدا نشود. بالاخره بی دلیل نیست که از سال ها قبل آبادانی ها می گویند برزیل بخشی از این شهر است و احتمالا به واسطه همین اشتراک فرهنگی می توان این رشته را بخشی از ورزش های «بومی - محلی» ایران معرفی کرد!

این یکی از اتفاقاتی است که حداقل های حرفه ای در احترام به چارت فدراسیون های ورزشی و سیستم اداره ورزش کشور در آنها رعایت شود. اما ورزش ایران بارها نشان داده به جای حل مشکل بین رئیس یک هیات یا رئیس یک انجمن با نهاد بالادستی اش ، یکباره قانونی جدید ابداع می کند و حالا این بار یک ورزش وارداتی مدال آور و شانس مدال آسیایی را به یک فدراسیون بی ربط داده اند و البته به دستور مدیری که خودش متولی اصلی رواج ورزش حرفه ای در کشور است.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =