رئیس جمهوری ایالات متحده در برنامه هنیتی فاکس نیوز به سوالات مجری در خصوص جنجال هلسینکی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز که ساعاتی بعد از دیدارش با پوتین در هلسینکی انجام شد، به منتقدان پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز که گفت شما در توئیتر گفته اید چرا سن پترزبورگ را نگرفته اید؟ ترامپ گفت چون اگر تمام مسکو  را در مذاکره به من می دادند مخالفان می گفتند چرا سن پترزبورگ را نگرفته ام! در نهایت اینجا می گویم که من طرفدار روسیه نیستم! من به دنبال صلح و امنیت کشورم هستم.

ترامپ مدعی شد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بابت منافع تجاری از برجام حمایت می کرد؛ ما اما از مردم ایران حمایت می‌کنیم!

وی در این مصاحبه تاکید کرده است که موضع این دو کشور درباره سوریه به هم نزدیک می شود ولی درباره توافق هسته ای ایران، روسیه در پی منافع تجاری اش است اما آمریکا از مردم ایران حمایت می کند.

ترامپ به شبکه فاکس نیوز گفت: درباره ایران، او (پوتین) احتمالا دوست داشته توافق هسته ای را سرجایش حفظ کند، چون این برای روسیه خوب است. می دانید؛ آنها با ایران تجارت می کنند. این برای خیلی از کشورهایی که با ایران تجارت می کنند، خوب است. ولی برای این کشور خوب نیست و در نهایت برای دنیا خوب نیست.

وی همچنین در جواب دیگر منتقدان دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری امریکا و دخالت روسیه، اظهار نظر خود را در نشست خبری با پوتین پس گرفت و در قبال منتقدان عقب نشینی کرد.

ترامپ در این باره گفت: اشتباه لفظی کرده و معنی حرف آن کاملا برعکس تعبیر شده است. ترامپ گفت: قبول دارد که روسیه در انتخابات سال 2016  که او پیروز شد، دخالت کرده حرفی که در نشست روز گذشته با ولادیمیر پوتین حاضر نشد بزند.

گفتگوی ترامپ با فاکس نیوز

مشروح گفتگوی ترامپ با فاکس نیوز را به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نظر می گذرانید:

دونالد ترامپ در مصاحبه اختصاصی با فاکس نیوز گفت: من طرفدار روسیه نیستم ، فقط خواستار امنیت کشورم هستم.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت گزارش بازرس کل (درباره مداخله روس ها در انتخابات) خوب بود به جز نتیجه گیری که نباید جانبدارانه می بود.

ترامپ در اين گفتگو با برنامه شان هنیتی مجری فاکس نیوز گفت: از نظر من مهمترین مساله کنونی پیش رو مسئله هسته ای است. اوباما رییس جمهور سابق آمریکا می گفت بزرگترین مشکل ما گرم شدن زمین است با این حال من می گویم که بهبود مناسبات هسته ای بزرگترین مساله پیش روی ما است که میزان فوریت آن نیز پنج میلیون برابر بیشتر است.

آمریکا و روسیه نود درصد تسلیحات هسته ای جهان را در اختیار دارند. ما باید درباره حل و فصل این مسئله درباره کشورهای دیگر نیز اقدام کنیم.

پوتین از اقداماتی که تاکنون درباره کره شمالی صورت داده ایم استقبال کرد با این حال گفت نباید برای حل و فصل این مسئله عجله کرد زیرا به اندازه کافی فرصت داریم چرا که این مسئله سالهاست وجود داشته است و همچنان ادامه دارد.

ترامپ در اين مصاحبه که ساعاتی بعد از دیدارش با پوتین در هلسینکی انجام شده مجددا موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را ترفندی ساختگی خواند.

شما پیش از دیدار (با پوتین) در توئیتی گفتید حتی اگر مسکو به عنوان جبران خسارت برای تمامی گناهان و اشتباهات روسیه به من هدیه شود باز هم رسانه ها می گویند چرا سن پترزبورگ را نگرفتم.
من گفتم، من گفتم اگر مسکو را در چارچوب یک توافق بگیرم، آنها سن پترزبورگ را می خواهند. رسانه ها بسیار غیرمنصف اند. من 44 میلیارد دلار جمع کردم و دبیرکل (ناتو) گفت وی 44 میلیارد دلار جمع کرده است و این تنها رئیس جمهور ترامپ بوده است چرا که من گفتم در غیر این صورت در روابط خود با ناتو بازنگری خواهیم کرد. من همچنین گفتم ناتو خوب است اما به اروپا خیلی بیشتر از ما کمک می کند. و با این حال 90 درصد هزینه های آن روی دوش ما است.

من متعجب شدم که بیشتر رسانه ها البته به جز شما، گفتند که من برخورد خشن و ناخوشایندی با رهبران خارجی داشته ام اما این طور نبوده است، من گفتم که آنها باید هزینه های خود را بپردازند.

شما گفتید ولادیمیر پوتین دشمن ما نیست بلکه رقیب ما است و همچنین شما از رسانه ها به عنوان دشمن مردم یاد کردید آیا شما واقعا می گویید که آنها کار خود را انجام نمی دهند؟
وقتی من از دشمن مردم صحبت می کنم منظورم همه رسانه ها نیست، درصد بزرگی از رسانه ها هستند وقتی شما به سی ان ان نگاه می کنید که چقدر گزارش های آنها نادرست است وقتی به ان بی سی و برخی دیگر از رسانه ها نگاه می کنید و قتی نیویورک تایمز را می خوانید که داستان های آنها همه منفی است. اما ما کارهای بزرگی انجام می دهیم، ما بزرگترین اقتصاد را در تاریخ کشور داریم، ما بهترین آمار بیکاری را در تاریخ کشور داریم؛ بهترین آمار بیکاری در میان آمریکایی های آفریقایی تبار در تاریخ، بهترین آمار (بیکاری) در میان لاتین تبارها در تاریخ، زنان

و مساله جالب تر این که ما فرصت های شغلی بیشتری داریم و میزان مشارکت نیروی کار هیچ وقت به این اندازه نبوده است. اجازه دهید به عقب برگریم چرا که همه اصحاب رسانه روی این موضوع تمرکز دارند، در سال 2014 به دولت آمریکا هشدار داده شد که روسیه تلاش می کند بر انتخابات آمریکا تاثیر بگذارد؛ باراک اوباما یک ماه پیش از انتخابات این احتمال را رد کرد و گفت هیچ مدرکی نیست که در گذشته چنین اتفاقی روی داده باشد یا این که چنین احتمالی در انتخابات پیش رو مطرح باشد و من از آقای ترامپ می خواهم دست از ناله کردن بردارد و به جای آن تلاش کند دل رای دهندگان را به دست آورد. این سخنان دو هفته قبل از انتخابات (2016) گفته شد.
خوب وی (اوباما) فکر می کرد هیلاری کلینتون قرار است برنده شود و نمی خواست کاری کند که به این پیروزی خدشه وارد شود و وقتی من برنده شدم وی گفت (مساله احتمال دخالت روسیه در انتخابات) مساله مهمی است در حالی که قبل از آن می گفت احتمال وقوع چنین چیزی وجود ندارد. این مساله ای بسیار فریبکارانه است و باید دید گزارش پیتر استروزک خطاب به که بوده است چرا که کومی و مک کابی بوده اند و شاید اوباما. اگر فکر می کنید اوباما از آنچه در جریان بود خبر نداشت، وقتی می بینید و من امروز به پوتین گفتم، وقتی عملکرد استروزک و لیزا پیج را می بینید، افراد فوق العاده زیادی در اف بی آی هستند اما باید مراقب چنین اشخاصی باشند. وی (استروزک) آدم متقلبی است و گفته بود که قرار است ما مانع از پیروزی وی (ترامپ) شویم و بعد مدعی شد که منظورش از ما مردم آمریکا بوده است.

البته حرف های لیزا پیج با وی در تضاد بود
من شنیده ام که عملکرد وی ( لیزا پیج) بسیار بهتر بوده است و وی صادق بوده است. وی (استروزک) مایه شرمساری کشور ما است، و مایه شرمساری اف بی آی است. و این که چطور همچنان (حقوق) دریافت می کند غیرقابل باور است.

نظر شما درباره ایده پوتین برای همکاری با تیم مولر (بارزس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا) چیست و این که رابرت مولر باید با وی گفتگو کند؟
من شیفته این ایده شدم. آنها با آمریکا معاهده دارند و با ما کار می کنند، ما معاهده استرداد نداریم اما معاهده همکاری داریم و وی گفت افراد رابرت مولر می توانند بروند و با آنها صحبت کنند اما آنها احتمالا علاقه ای به چنین کاری ندارند. 13 دموکرات خشمگین؟ شما فکر می کنید آنها علاقه داشته باشند بروند؟ من این طور فکر نمی کنم.

تحقیقات مولر میان ما و روسیه اختلاف انداخته است و پوتین در ابتدای دیدارمان، این مساله را شرم آور توصیف کرد چرا که ما می توانستیم کارهای بهتری با هم انجام دهیم مثلا در زمینه کمک های انسان دوستانه به خاورمیانه نه فقط سوریه، مسائل متفاوت زیادی مانند امنیت هسته ای که در نهایت چیزی مهم تر از آن وجود ندارد. و آنها یک اختلاف ساختگی میان ما ایجاد کردند، یک اختلاف ساختگی و شیطانی، افرادی مانند پیتر استروزک و جیمز کومی و مک کابی و افراد دیگر. این واقعا مایه شرمساری است.

ترامپ در ادامه افزود، پوتین آماده است اجازه دهد رابرت مولر با 12 نفری (که در ارتباط با هک شدن رایانه های حزب دموکرات آمریکا متهم شده اند) گفتگو کند، استردادی در کار نیست اما می توان با تحقیقات روسیه در این زمینه همکاری کرد.

سوال آخر، شما از ژانویه 2017 از 21 کشور دیدار کرده اید و در زمینه کره شمالی هم گفته اید این یک روند است آیا می خواهید هم با روسیه باشید و هم با کره شمالی?

من فکر می کنم امروز در زمینه روسیه خیلی پیشرفت داشتیم و قبل از امروز عملکرد ما وحشتناک و خطرناک بود. من فکر می کنم ما واقعا مشکلات بالقوه ای داریم؛ دو کشور هسته ای که 90 درصد از تسلیحات اتمی جهان را در اختیار دارند و اختلافی ساختگی میان ما فاصله انداخته است.

وی (پوتین) درک می کند که به دلیل این مسائل بی معنی کار برای من خیلی سخت می شود. وقتی به همه این افراد نگاه می کنیم برخی از آنها هکر هستند.

نگاه کنید که آنها با پل منافورت که فرد خوبی است مانند آل کاپون رفتار می کنند.

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =