نخستین پارک آبی جنوب کشور در یاسوج به بهره‌برداری می‌رسد

جمعی از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌های مختلف به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از طرح‌های گردشگری شهرهای یاسوج و سی سخت بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،محمود باقری در این برنامه در جمع خبرنگاران در ارتباط با هتل چهارستاره گردشگری یاسوج گفت : فاز اول پروژه هتل چهار ستاره با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و با میزان اشتغال‌زایی ۸۰ نفر تا پایان بهمن‌ماه امسال افتتاح می‌شود و همچنین سوییت‌‌های این پروژه در سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: بیش از ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص داده شد که این پروژه به مساحت ۱۰ هزار مترمربع هتل و زیربنای ۱۵ هزار مترمربع پارک آبی در ۷ طبقه احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: استخر، بدن‌سازی، بیلیارد، حمام نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و سرسره‌های آبی از بخش‌های پارک آبی است که این پروژه نخستین پارک آبی در جنوب کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: پروژه پارک آبی با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و با میزان اشتغال‌زایی ۵۵ نفر تا پایان بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باقری بیان کرد: ۱۱۰ میلیارد اعتبار ریالی از سفر ریاست جمهوری در حوزه گردشگری به استان اختصاص داده شد که این میزان اعتبار برای اجرای ۱۰ طرح اقتصادی، عمرانی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان توزیع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۵ طرح گردشگری بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان و میزان اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه مجتمع تفریحی و اقامتی دنا با ۸ میلیارد تومان اعتبار و به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در هفته دولت بهره‌برداری می شود.

وی گفت: امسال موزه شهر یاسوج با ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد افتتاح می‌شود.

باقری افزود: این پروژه به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ متر در ۳ طبقه و با سالن موزه اشیا به مساحت ۶۰۰ متر به بهره‌برداری می‌رسد.مجموعه رفاهی تفریحی دال دنا واقع در شمال شهر سی سخت از دیگر طرح هایی بود که خبرنگاران استان از آن بازدید کردند که محمود باقری در ارتباط با این پروژه بیان کرد: این پروژه توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

وی ادامه داد: این طرح گردشگری ۱۸ سوییت اقامتی دارد و کلیه مبلمان آشپزخانه ایرانی است در بحث حمایت از کالای ایرانی دو مجموعه پذیرایی و یک مجنویه وی آی پی دارد.مجموعه رفاهی تفریحی دال دنا واقع در شمال شهر سی سخت از دیگر طرح هایی بود که خبرنگاران استان از آن بازدید کردند که محمود باقری در ارتباط با این پروژه بیان کرد: این پروژه توسط بخش خصوصی ساخته شده است.


باقری ادامه داد: این طرح گردشگری ۱۸ سوییت اقامتی دارد و کلیه مبلمان آشپزخانه ایرانی است در بحث حمایت از کالای ایرانی دو مجموعه پذیرایی و یک مجنویه وی آی پی دارد.مجموعه رفاهی تفریحی دال دنا واقع در شمال شهر سی سخت از دیگر طرح هایی بود که خبرنگاران استان از آن بازدید کردند که محمود باقری در ارتباط با این پروژه بیان کرد: این پروژه توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

وی ادامه داد: این طرح گردشگری ۱۸ سوییت اقامتی دارد و کلیه مبلمان آشپزخانه ایرانی است در بحث حمایت از کالای ایرانی دو مجموعه پذیرایی و یک مجمویه وی آی پی دارد.

محمود باقری اضافه کرد: مهمترین مشکل این مجموعه بحث مالی بود که از طریق بانگ گردشگری حل شد و مشکل دوم مشکل گاز بود که با پی گیری های انجام شده حل شد که انشالا این مجموعه برای هفته دولت افتتاح می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در ادامه با حضور در سیاه چادرهای قر چادر شهر سی سخت عنوان کرد: بخشی از عملکزد را به شکل حضوری دیدید و خیلی گفتند از سال ۹۲ انقلابی در گردشگری صورت گرفته است.وی ادامه داد : جشنواره ای که در برج میلاد برگزار کردیم که یکی از بهترین برنامه های برج میلاد برنانه استان بود ما در همه حوزه ها فعال هستیم که در حوزه بوم گردی فضاهای زیادی ایجاد شد و در حال ایجاد هست.

باقری تصریح کرد: جشنواره غذا که سال قبل برگزار شد و امسال نیز در شهریور ماه برگزار می شود که جشنواره ای در سطح ملی است و فراخوان داده ایم که تمام علاقه مندان از طریق سایتی که اعلام کرده ایم ثبت کنند.

وی در ادامه به بحث سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت:در حوزه سرمایه گذاری که مرتبط با حوزه گردشگری است نزدیک به ۳۶ پرونده در حوزه گردشگری به کارگروه اشتغال روستایی استان معرفی کردیم که بالغ بر ۴۰ میلیارد اشتغال معرفی شده است که در بانک های عامل ۳ پرونده پرداخت شده و بقیه در حال بررسی است.

مقام مسئول در گردشگری عنوان کرد: در حوزه استفاده از صندوق توسعه ملی برای اولین در سال ۹۲ این موضوع را پیگیری کردیم و در سال ۹۵ توانستیم اولین مبلغ را که سر جمعه ۳۱ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی یا پرداخت شده یا در حال پرداخت است را دریافت کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =