ایرنا نوشت: سقوط زن سی ساله از کوه صُفه شهر اصفهان در روز دوشنبه منجر به مرگ وی شد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی اصفهان گفت: حدود ساعت 12 و 58 دقیقه امروز یک مورد سقوط شخص از کوه صُفه به سامانه 125 اطلاع داده شد که بسرعت نیروهای تخصصی امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان به محل اعزام شدند.

سقوط از کوه

محمد شریعتی افزود: تیم امداد و نجات کوهستان از ایستگاه شماره 12 در محل حادثه حاضر شد و دو گروه جداگانه عملیات تجسس نیز از کنار مسیر آبشار، اقدامات خود را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: پس از چند دقیقه، جسد بانوی جوانی که بر اثر ضربات ناشی از سقوط از ارتفاع حدود صد متری دچار صدمات شدید جسمی شده و فاقد علائم حیاتی اولیه بود، کشف شد.

سخنگوی آتش نشانی اصفهان ادامه داد: تیم عملیاتی با استفاده از طناب و برانکارد، پیکر زن جوان را به پایین کوه منتقل کرده و به عوامل نیروی انتظامی و اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

وی تصریح کرد: دلیل وقوع حادثه توسط پزشکی قانونی و کارشناسان نیروی انتظامی در دست بررسی است.

دکتر غفور راستین مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان نیز درباره این حادثه گفت: تکنسین های اعزام شده به محل حادثه پیکر بی جان این بانو را که از محدوده آبشار کوه صُفه اصفهان به پایین پرت شده بود، در ساعت 13 و 11 دقیقه امروز به بیمارستان الزهرا (س) منتقل کردند.

23 مهرماه سال گذشته نیز زن جوان 30 ساله ای از ارتفاع حدود یکصد متری مسیر پنج رمضان کوه صُفه به پایین سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

همچنین 27 فروردین سال 96 مردی 50 ساله بر اثر سقوط از همین کوه بدلیل ضربه شدید وارد شده به سر، جان باخت.

هشتم تیر سال 95 نیز آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عملیات 2 کوهنورد 26 و 60 ساله را که در دو مسیر متفاوت در حال صعود به کوه صُفه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پایین سقوط کرده بودند، نجات دادند. 

از سوی سازمان آتش نشانی به کمک شهرداری منطقه پنج و مدیریت کوه صُفه، تمام نقاط این کوه ایمن سازی، تابلوزنی و طناب‌کشی شده است که شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی و علائم موجود در مسیر، نسبت به صعود از آن اقدام کنند.

24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 624 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.

کوه صُفه یکی از تفرجگاه های اصلی مردم اصفهان در جنوب این کلانشهر بشمار می آید اما در چند سال اخیر، حوادثی بدلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی در این محل روی داده است.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =