فضای دانشگاه‌های استان در آرامش کامل است

معاون استاندار لرستان درجلسه کمیسیون دانشجویی شورای استان که در محل دانشگاه آزاد اسلامی دورود برگزار شد، اظهار کرد: بستر و فضایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که اگر نظارت کافی وجود نداشته باشد ممکن است موضوعات صنفی، اجتماعی و سیاسی تبدیل به مشکلات امنیتی شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حبیب خجسته پور  گفت: فضای دانشگاه‌های استان در آرامش کامل است.

وی افزود: کمیسیون دانشجویی در ذیل شورای تامین تعریف و شکل‌ گرفته تا با انجام اقدامات پیشگیرانه و هم‌اندیشی در این کمیسیون از تبدیل‌شدن مشکلات صنفی و سیاسی خاص دانشجویان به رویداد و مشکلات امنیتی جلوگیری شود و وظیفه ذاتی این کمیسیون پیشگیری از امنیتی شدن سایر مشکلات است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: مباحثی که در کمیسیون مطرح می‌شود که اگر به‌موقع پیشگیری نکنیم ممکن است تبدیل به موضوعات امنیتی شوند، با توجه به اتفاقاتی که دی سال گذشته در سراسر کشور رخ داد، کسانی که به دنبال ایجاد آشوب هستند همواره سعی می‌کنند با فراخوان‌هایی، اصناف مختلف را به اعتراض و اعتصاب بکشانند.

معاندین در تلاش برای ضربه زدن به نظام

وی گفت: معاندین نظام و اپوزیسیون خارج از کشور با برنامه‌ریزی دقیق سعی کردند که تابستان سال جاری را به‌عنوان تابستان داغ برای نظام جمهوری اسلامی و امنیت مردم تبدیل کنند که با مراقبت و نظارت دستگاه‌های مختلف از این اتفاق جلوگیری شد.

خجسته‌پور تصریح کرد: در آستانه مهر نیز شروع به فراخوان دادن جهت تهییج فرهنگیان و دانشجویان کردند تا این دو قشر را پای‌کار بیاورند بلکه بتوانند از ظرفیت فرهنگیان و دانشجویان در جهت تبدیل شدن مسائل صنفی اجتماعی به مسائل امنیتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به‌عنوان اعضای کمیسیون دانشجویی دوچندان می‌شود، یک وظیفه ذاتی برای بررسی مسائل دانشجویان و حل‌وفصل این موضوعات داریم و وظیفه خاص در این ایام، مراقبت از این فراخوان‌ها است که در سطح دانشگاه‌ها داده می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: فضای دانشگاه‌های استان در کمال آرامش به سر می‌برد اما نباید مسائل کوچک دست‌کم گرفته شود چراکه همین موضوعات کوچک می‌تواند دست‌مایه اعتراضات و تبدیل‌شدن به تحصن و اجتماعات دانشجویی شود.

برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشجویان

وی گفت: با کرسی‌های آزاداندیشی می‌توانیم بخشی از این انرژی نهفته دانشجویان را تخلیه کنیم؛ مانع برگزاری جلسات سیاسی و مناظره‌ها نباید شد ولی از طرفی باید مراقبت شود تا به سمت امنیتی شدن موضوعات پیش نرویم.

خجسته‌پور بیان کرد: فرمانداران و روسای دانشگاه‌ها در بحث ارتباط دانشگاه با جامعه به فراخور ظرفیت و توانمندی رشته‌هایی که تدریس می‌شود اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه گسترش کمی واحدهای دانشگاهی بدون توجه به ظرفیت شهرستان‌ها باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود، افزود: این گسترش کمی آسیب‌های خود را نشان می‌دهد بنابراین باید به دنبال مدیریت کردن این فضا باشیم، ساختمان‌هایی ساخته‌ایم که دانشجو ندارند و هیئت‌علمی‌هایی داریم که ساعت برای تدریس ندارند که سبب به وجود آمدن چالش‌های جدید در فضاهای دانشجویی و حتی در فضای اجتماعی شهرهای ما شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =