۰ نفر
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷

در رسانه ها مطرح شد که یکی از مدیران سابق که از قضا بعد از پایان دوران صدارت، در رسانه ها همواره همراه رئیس سابق جمهوری بوده، و اتفاقا بارها هم مورد تفقد ایشان و به عبارتی حلقه ی نزدیکشان محسوب می شود، برای اجرای محکومیت خود روانه زندان شده است.

فارغ از بررسی ماهوی موضوع، قوه ی محترم قضائیه به عنوان یکی از قوای مستقل کشور، که بدون اغراق سنگین ترین وظیفه ی اجتماعی را برعهده دارد، سلامت و اقتدار خود را مرهون حفظ استقلال و عدم وابستگی به احزاب و جریان های سیاسی و مصلحت اندیشی است.

با توجه به شرایط کشور و اتفاقات ریز و درشتی که اخیرا بوقوع پیوسته از ماجرای روسری بر چوب کردن و اغتشاشات دی ماه و ماجرای شهادت ماموران نیروی انتظامی در قصه ی دراویش و احضار شهردار تهران، بنظر لازم است سایر احکام معطل مانده ی صادره قضایی نیز به سرعت اجرایی شود. علی الخصوص پرونده ی دادستان سابق تهران که سیر رسیدگی به آن هم طولانی بوده که هنوز نیز اجرایی نشده است!

یکی از اهداف استقلال قوا، همین است که در تمامی ماجراها، بدون در نظر گرفتن نوع اتهام و شخصیت متهم، با حفظ شئون قانونی و کرامات انسانی، فارغ از انواع وابستگی های خانوادگی و سیاسی متهمین، با کوتاه نمودن فرآیند دادرسی، پرونده ها را مختومه، احکام را صادر، اطلاع رسانی عمومی و سر آخر اجرا نمایند. 

عدالت هرگز نمی میرد، ولی روشهای بی رمق کردن و به حاشیه راندن آن را خوب بلدیم و بعضا شاید بواسطه ی علایق زود گذر دنیایی میل به قربانی نمودنش داشته باشیم، اما بقای یک جامعه ی سالم، به ماندگاری عدالت است، و به گفته ی برخی بزرگان حقوق، عدالت مجازات تمام بزه کاران نیست، بلکه مجازات نکردن بیگناهان است. پس برای حفظ عدالت کیفری و سیاست های قضایی، با رعایت بازه زمانی مندرج در قوانین آئین دادرسی، لازم است بین صدور حکم تا اجرای آن فاصله زیادی نباشد و بین محکومین در اجرای احکام هم تبعیضی. باشد تا عدالت همه گیر شود. والسلام

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهزیار مهرآذین IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    0 0
    تنها راه نجات کشور واگذاری انتخاب رییس قوه قضاییه به آرای مستقیم مردم است /.