ایسنا نوشت: معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران از تخریب ۱۱۰ هکتار از باغات تهران طی سه سال با استناد به مصوبه برج باغ خبر داد.

حجت میرزایی در خصوص لغو مصوبه برج باغ و استقبال شهرداری تهران از لغو این مصوبه گفت: مصوبه برج باغ نزدیک به دو دهه در شهر تهران جاری بود و عامل اصلی تخریب بسیاری از باغات تهران بوده است.

او گفت: در سند تحویل و تحول هم اشاره شد که تنها در یک دوره سه ساله نزدیک به ۱۱۰ هکتار از باغات تهران تخریب شده است و این در حالیست که ما باید از باغات و فضای سبز تهران حمایت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران ادامه داد: برای صیانت از باغات و فضای سبز شهر تهران که بسیار مهم است، چاره‌ای نداریم که از بخشی از درآمدهای حاصله از مصوبه برج باغ چشم پوشی کنیم. البته لغو این مصوبه کافی نیست؛ چرا که ممکن است افراد و مالکان به استفاده از شگردهای خاص برای خشکاندن و ساخت و ساز در باغ روی بیاورند.

او ادامه داد: شهرداری باید مراقبت جدی از باغات باقیمانده انجام دهد تا مورد تاراج سودجویان با استفاده از شگردهای خاص نشود.

میرزایی در پایان گفت: در اتخاذ سیاست‌ها در شهرداری تهران باید به منافع بلندمدت و عمومی فکر کرد و به همین دلیل شهرداری تهران با روی باز از لغو مصوبه برج باغ استقبال کرد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =