ایرنا نوشت: اوباما در نشست ریاض، کشورهای عربی را به بهبود روابط با ایران ترغیب کرد.

باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا در نشست خلیج فارس كه در ریاض و با مشاركت رهبران و سران كشورهای عربی حوزه خلیج فارس برگزار شد، كشورهای عربی را به بهبود روابط با ایران ترغیب كرد.

به گزارش روز پنجشنبه شبكه خبری سی ان ان عربی، یك روز بعد از مذاكرات طولانی باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا با پادشاه عربستان، نشست كشورهای حوزه خلیج فارس در ریاض برگزار شد، اوباما تلاش كرد كه كشورهای حوزه خلیج فارس را به ایفای نقش بیشتر در ایجاد ثبات در منطقه متقاعد كند.

در مذاكراتی كه اوباما در قصر الدرعیه در ریاض با سران كشورهای عربی داشت با فشار پیش بینی شده ای از سوی رهبران كشورهای عربی مواجه شد.

عربستان، امارات، كویت، عمان ، بحرین و قطر خواستار ارائه حمایت های بیشتر آمریكا از عراق علیه داعش شدند.
اوباما همچنین در این نشست ها با تردیدهای قابل انتظاری در روش مقابله با تروریستی كه بر روابط بین واشنگتن و ریاض سایه افكنده است، مواجه شد.

رئیس جمهوری آمریكا قبل از ترك ریاض و سفر به لندن با خبرنگاران مصاحبه كرد. مقامات آمریكایی بعد از دیدار اوباما و پادشاه عربستان این دیدار را موفقیت آمیز توصیف كردند .

باراك اوباما در دیدار با پادشاه عربستان و ولیعهد ابوظبی، طرف های عربی را به ایجاد رابطه جدید با ایران ترغیب كرد.

راب مالی مشاور اوباما در سیاست های خاورمیانه گفت: اختلافات بین كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس و به خصوص عربستان با ایران موجب ناآرامی و بی ثباتی و از سوی دیگر تقویت داعش و گروه های تروریستی در منطقه می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =