ایسنا نوشت: نویسنده و چهره رسانه‌ای عربستان فاش کرد، محمد بن سلمان در حال کاهش اعضای خانواده حاکم است.

جمال الخاشقچی، نویسنده و چهره رسانه‌ای عربستانی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای "التلفزیون العربی" گفت: بن سلمان در حال ساماندهی خاندان حاکم بوده و این اقدام او برای عربستان مفید است.

این چهره رسانه‌ای مشهور عربستان با طرح این ادعا که هیچ‌گونه اهداف سیاسی پشت بازداشت‌ها در عربستان‌ نیست،‌ افزود: اطلاعات زیادی درباره آنچه در داخل هتل ریتز کارلتون در ریاض که شاهزادگان بازداشت شده در آن اقامت دارند، وجود ندارد و اخبار منتشر شده در این خصوص را نمی‌توان تکذیب یا تایید کرد، آنچه رسانه‌ها در این خصوص منتشر می‌کنند، شایعه هستند.

الخاشقچی با ادعای اینکه هیچ درگیری در عربستان بر سر قدرت وجود ندارد، افزود: تصمیم‌گیری در عربستان در نهایت در دست بن سلمان است و احتمالا او تصمیمات شجاعانه‌ای درخصوص کوچک کردن خاندان حاکم در این کشور اتخاذ می‌کند.

این نویسنده عربستانی ضمن ابراز حمایت خود از سیاست‌های بن سلمان گفت: حضور ۱۰ هزار شاهزاده در عربستان که هر کدام مانند پادشاهی کوچک به اختیار خود عمل می‌کنند به این کشور خسارات اقتصادی وارد کرده و موجب گسترش فساد میان شهروندان می‌شود.

وی ضمن حمایت از طرح مبارزه با فسادی که در عربستان آغاز شده، گفت: ما باید از اقدام بن سلمان در مبارزه با فساد پشتیبانی کرده و مطبوعات نیز در این راستا به وظیفه خود عمل کنند.

الخاشقچی سخن برخی را که می‌گویند آینده عربستان در خطر است را نادرست دانست و مدعی شد: شرایط در عربستان اکنون از ثبات برخوردار شده و این کشور امکانات بسیاری داشته و از حمایت مردم در اصلاحات برخوردار است.

این نویسنده عربستانی در توجیه نارضایتی مردم عربستان از افزایش قیمت‌ها و مالیات‌های جدید گفت: خشم مردم پس از افزایش قیمت‌ها عادی است.

وی در پایان گفت: پایان بحران منطقه خلیج‌ فارس با خشم آمریکا یا تغییر موضع‌گیری عربستان نسبت به بهار عربی و اسلام سیاسی در ارتباط است.

این روزنامه نگار سعوی در تبعیدی خود خواسته در آمریکا به سر می‌برد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =