«نخستین دیدار» پس از یک استعفای جنجالی/ تصاویر

نخست وزیر لبنان که به عربستان سفر کرده است با پادشاه این کشور دیدار کرد، این اولین سفر الحریری به عربستان بعد از ماجرای استعفای جنجالی او در نوامبر ۲۰۱۷ است.

به گزارش مهر به نقل از شبکه الاخباریه عربستان، «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که بامداد امروز وارد عربستان شده بود با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور دیدار کرد.

شبکه خبری الاخباریه گزارش داد که در این دیدار روابط دو جانبه عربستان و لبنان و آخرین تحولات لبنان مورد بررسی قرار گرفته است.

این اولین بار بعد از ماجرای استعفای جنجالی الحریری است که او در پی دعوت رسمی به عربستان بازگشته و با مسئولان سعودی دیدار می کند. نخست وزیر لبنان در نوامبر سال ۲۰۱۷ در سفری از پیش تعیین نشده به عربستان سفر کرده بود و روز ۴ نوامبر به صورت ناگهانی ضمن انتقاد از ایران و حزب الله لبنان استعفا داده بود.

جنجال استعفای عجیب سعد حریری به بحرانی بین المللی تبدیل شده بود و بسیاری از چهره های سیاسی ارشد لبنانی از جمله سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و میشل عون رئیس جمهوری این کشور تأکید کرده بودند که حریری در عربستان بازداشت شده است.

تا اینکه نهایتا بعد از چند هفته کش و قوس و با دخالت و میانجیگری فرانسه، سعد الحریری عربستان را ترک کرد و ۲۱ نوامبر به کشورش بازگشت. الحریری بعد از بازگشت از عربستان استعفای خود را پس گرفت.

با توجه به همزمانی ماجرای استعفای الحریری و بازداشت او در عربستان و موج دستگیری شاهزاده ها و مسئولان سعودی به وسیله محمد بن سلمان به اتهام فساد مالی، برخی منابع گزارش داده بودند که حریری هم که دارایی های زیادی در عربستان دارد در همین راستا بازداشت شده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =