ایسنا نوشت: انصارالله یمن از حمله توپخانه‌ای ارتش به مراکز تجمع سربازان عربستانی در جنوب این کشور خبر داد. همزمان اعلام شده در جریان درگیری‌ها با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ماه فوریه ۶۴ نظامی عربستان کشته و زخمی شدند.

به گزارش سایت خبری العهد، به گفته برخی منابع آگاه در عملیات‌های فوریه گذشته ارتش عربستان در مرزهای جنوبی این کشور با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از پشت مرزها در مناطق جیزان، نجران و عسیر ۴۵ تن از نیروهای عربستانی کشته و ۱۹ تن دیگر از آنها زخمی شدند.

این منابع افزایش آمار کشته‌ها و زخمی‌های ارتش عربستان را به دلیل اینکه این کشور در طول سه سال گذشته سعی در مخفی نگه داشتن تلفات و خساراتش داشته، بعید ندانستند.

فوریه گذشته در پی عملیات‌های نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و حملات راکتی و توپخانه‌ای مستمر آنها، مهمات نظامی ارتش عربستان و نیروهای وابسته به آن در جنگ علیه یمن خسارات بزرگی دید.

یک منبع نظامی در جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع سربازان عربستانی در روستای الخفاقه در منطقه جیزان در جنوب این کشور را با چندین خمپاره هدف قرار دادند.

این منبع تاکید کرد که خمپاره‌ها مستقیما به مراکز تجمع سربازان اسرائیلی در موقعیت مورد نظر اصابت کردند.

منبع یاد شده گفت: یگان تک‌تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانست یک سرباز عربستانی را در پایگاه الحسکول در منطقه جیزان از پای درآورد.

همچنین یک سرباز عربستانی نیز روز یکشنبه در منطقه جیزان هدف تک تیراندازها قرار گرفت و کشته شد.

هنوز عربستان واکنشی به این اعلامیه جنبش انصارالله نداشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =