مشاور دیوان پادشاهی سعودی، سه‌شنبه 6 مارس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در دیدار با اصحاب رسانه مصر، به بحران قطر پرداخت و گفت که خود را مشغول این بحران نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه العربیه،  سعود القحطانی مشاور دیوان پادشاهی سعودی، سه‌شنبه 6 مارس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در دیدار با اصحاب رسانه مصر، به بحران قطر پرداخت.

به نوشته القحطانی، ولی‌عهد سعودی در این دیدار گفت: «خود را مشغول آن (بحران قطر) نمی‌کنم. کسی که این پرونده را بر عهده دارد، درجه‌ای کمتر از وزیر دارد. شمار ساکنانش (قطر) به اندازه ساکنان یک خیابان در مصر نیست. هر کدام از وزرای ما می‌تواند بحران آن‌ها را حل کند».

القحطانی در توئیت‌ دیگری نوشت: «کسی که پرونده قطر را بر عهده دارد، همکاری عزیز در مرتبه 12 وزارت امور خارجه است که علاوه بر دیگر مسئولیت‌هایش، این پرونده را هم اداره می‌کند».

القحطانی افزود که ولی‌عهد سعودی در دیدار با اصحاب رسانه در مصر، سیاست آمریکا در قبال کوبا را با سیاست کشورهای چهارگانه در قبال قطر مقایسه کرد.

او ادامه داد: «اختلافم با سرورم در این باره یک چیز است: آمریکا از سیگار کوبایی محروم شد اما ما از چیزی محروم نشدیم. قطر است که از همه چیز محروم شد، از چراگاه‌ها گرفته تا این‌که از یک شبه جزیره، به جزیره‌ای منزوی تبدیل شد».

 

به گزارش خبرگزاری روسی اسپونتیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به شکل قاطع اعمال فشار بر کشورهای تحریم کننده قطر را تکذیب کرد و گفت: این کشورها بدون هیچ فشاری برای حل بحران تلاش می‌کنند. چهار کشور عربستان، مصر، بحرین و امارات با این بحران به همان روشی برخورد می‌کنند که آمریکا با کوبا برخورد کرد یعنی قطر را با همان اوضاعی که دارد، رها می‌کنیم تا زمانی که سیاست‌های مخربش را کنار بگذارد.


وی گفت: اخوان المسلمین توانست بر ارکان قطر سیطره یابند. آن‌ها دشمنان مصر و عربستان هستند.

محمد بن سلمان گفت: سرمایه‌گذاری عربستان در آمریکا حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است یعنی چهار برابر درآمد قطر. عربستان نشست سران عرب را برنامه ریزی خواهد کرد و قصه مشارکت قطر ذهن ما را مشغول نخواهد کرد و باعث نخواهد شد که در این نشست شرکت نکنیم چراکه به خوبی می‌دانیم که بازی‌های مخفیانه‌ای وجود دارد.

وی تأکید کرد: جنگ یمن بعد از تحقق اهداف بازپس‌گیری مشروعیت، به پایان خود نزدیک شده است. دیگر در یمن هیچ کس جز انصارالله علیه ما نیست!

ولیعهد عربستان درباره اصلاحات کنونی در کشورش گفت: اصلاحات اجتماعی در عربستان هیچ مغایرتی با اسلام ندارد. اسلام دینی سازش پذیر است و ما بررسی گسترده تمامی افکار، ایده‌ها و جریان‌ها در عربستان را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: در مرحله گذشته میزان افراط‌گرایی در عربستان حدود ۶۰ درصد بود اما اکنون از ۱۰ درصد تجاوز نمی‌کند!

بن سلمان تاکید کرد: هر آنچه در عربستان انجام می‌دهیم بر اوضاع اقتصادی، شهروندان و جوانان ما منعکس می‌شود.

وی روابط عربستان و مصر را فراتر از هرگونه اقدام خرابکارانه دانست و گفت: روابط دو کشور بسیار قوی و مستحکم است.
وی در ادامه ادعا کرد: ما در یمن تنها با تعدادی از افراد باقی مانده از انصار الله مواجه هستیم.

بن سلمان در حالی این ادعاها را مطرح کرده که نیروهای انصار الله و هم پیمانان آنها در عملیات روزانه خود علیه مواضع عناصر متجاوز ائتلاف عربستان دستاوردهای میدانی خیره کننده ای محقق می کنند.

بن سلمان در ادامه یاوه گویی های خود ایران را به «ببر کاغذی» تشبیه کرد.

وی مدعی شد: در عربستان هیچ ظلمی به شیعیان نمی شود و آنها پستهای کلیدی در کشور دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    9 2
    ساقیت کیه؟
  • لرستانی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    3 0
    گستاخ پلید. نوکری صهیونیستها خیلی به مذاقت خوش اومده