قاسمی گفت: مقامات فرانسوی تحت تاثیر ادعاها و ماجراجویی های ولیعهد بی تجربه و جنگ افروز سعودی قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بخشی از بیانیه مشترک فرانسه و عربستان که در پایان سفر محمد بن سلمان به پاریس صادر و در آن اتهاماتی علیه کشورمان مطرح شده است، گفت: از فرانسه به عنوان یکی از اعضاء ۱+۵ انتظار نمی رود تحت تاثیر القائات و اتهامات تكراری و سراسر دروغ عربستان که همواره در جهت مقابله و مخالفت با برجام اقدام و با صرف هزينه های كلان و به حراج نهادن كشورش سعی در ممانعت از تحقق برجام داشته است قرار گيرد.

قاسمی افزود: برخلاف ادعای مطرح شده در این بیانیه، جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر ثبات و امنیت کشورهای منطقه و مبارزه با تروریسم و گروههای تروریستی گام برداشته و تنها راه بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه غرب آسیا را گفتگو میان کشورهای این منطقه می داند. فرانسه بايد بداند اين گونه مخالفت های ابراز شده عليه ايران ناشی از عصبانيت برخی كشور ها از پيروزی ايران در مبارزه با تروريسم تربيت شده توسط آنان است.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص برنامه موشکی کشورمان نیز گفت: مقامات فرانسوی احتمالا می دانند برنامه موشکی ایران، بازدارنده و دفاعی است و علیه امنيت و منافع هیچ کشوری نیست و صرفا بر اساس تجارب تلخ اما ارزشمند گذشته و برای تامین امنیت کشور و جلوگيری از تجاوز وتعدی هر متجاوز خام انديشی پایه ریزی شده که قطعا موضوعی داخلی است و اجازه دخالت به هیچ کشوری در این خصوص داده نخواهد شد.

قاسمی با رد ادعای مطرح شده در این بیانیه در خصوص ارسال سلاح از سوی ایران برای برخی از گروهها و کشورها در منطقه ضمن رد اين اتهام گفت: مناسب می دانيم مقامات فرانسوی با توجه به خواست افکار عمومی مردم فرانسه در سیاست های خود برای صادرات تسلیحات به عربستان، که در تجاوز این کشور به یمن و به خاک و خون كشيدن مردم بيگناه به کار گرفته می شوند و باعث بروز يک فاجعه انسانی در جهان معاصر شده است، تجدید نظر می کردند و رابطه تاریخی و فرهنگی خود با کشوری كهن، ریشه دار و اصیل با ملتی فرهیخته چون ایران را تحت تاثير ادعاها و ماجراجویی های ولیعهد بی تجربه، مغرور و جنگ افروز سعودی که در دادگاه های فرانسه بخاطر اتهام نسل کشی در یمن دارای پرونده می باشد قرار ندهند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    4 0
    آقای عزیز، فرانسویها واقعیات رو میدونن و برای امثال بن سلمان تره هم خورد نمیکنن. این بن سلمانه که عروسک کوکی اونهاست و هرچیزی رو که میگن انجام میده نه برعکس. فرانسویها هم مثل روسها و انگلیسی ها در طول تاریخ،از زمان فینکن اشتاین تا حالا، با ما بازی کردن تا منافع خودشون رو حداکثر کنن.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    5 1
    کجا کهن و ریشه دار و اصیله؟ مقبره فرودوسی رو آتیش زدید، مقبره کوروش رو بستیم ، حکومت هخامنشی رو کلا حذف کردیم ما الان کلا 38 سال ریشه و فرهنگ داریم بقیه اش تو توحش و جهالت بودیم با این حساب عربستان خیلی خیلی از ما ریشه دار تره ، مگه ما داریم یه جای دیگه زندگی میکنیم ایران نیست