مهدی تاج گفت: همه می‌توانند برای تیم ملی خودشان بخوانند. ایران به جام جهانی رفته و هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند موسیقی تهیه کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظهر امروز توافق نامه‌ای میان فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی به منظور تهیه سرود تیم ملی در جام جهانی امضاء شد. قرار شده سه کار برای تیم ملی آماده شود.

مهدی تاج درباره انتخاب موسیقی سنتی به جای موسیقی پاپ که طرفداران بیشتری دارد اظهار کرد: ما برای جام جهانی مجموعه فعالیت‌هایی داریم که مربوط به مسابقات است. برای جام جهانی یک ستادی داریم، که همه بخش‌های اجرایی از جمله دو نفر از وزارت ارتباطات و ... حضور دارند که شورای راهبردی ستاد جام جهانی را پیش می‌برند. بحث‌های امنیتی و ضد تروریستی هم انجام می‌شود. صدا و سیما در این ستاد عضو است. هشت قالیچه تهیه می‌شود و به افرادی در جام جهانی هدیه می‌شود. پرچم و کلاه توزیع می‌کنیم. این کارها برای یار دوازدهم است. برچسب‌هایی هم برای خودروهای تیم ملی تهیه شده است. نمایشگاه‌های شب‌های ایران تدارک دیده شده که صنایع دستی عرضه می‌کند.

او ادامه داد: یک کلیپ برای تیم ملی تهیه می‌کنیم. موسیقی را به بنیاد رودکی واگذار کردیم. این کار را به حوزه واگذار کردیم. در این حوزه بنیاد رودکی کاربلد است. سالار عقیلی و علیرضا قربانی این کار را پیش می‌برند که کار بسیار فاخری است و توسط ارکستر سمفونی ملی و ارکستر سمفونی تهران اجرا می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: می‌توانستیم کار را ساده‌تر اجرا کنیم. البته ما نمی‌توانیم جلوی بقیه افراد را بگیریم. همه می‌توانند برای تیم ملی خودشان بخوانند. کشور به جام جهانی رفته و هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند موسیقی تهیه کند. ستاد جام جهانی به این نتیجه رسید که با بنیاد رودکی وارد کار شود. این کار ایرانی است و چند صد نفر درگیر می‌شوند.

او درباره انتشار تصویری از پیراهن تیم ملی گفت: این عکس درست نیست. گاهی وقت‌ها مجریان هم این تصاویر را نشان می‌دهند که درست نیست. سایتی می‌نویسد این طور شد که درست نیست. پیراهن تیم ملی، پیراهنی است که با قرارداد میان فدراسیون فوتبال و آدیداس تامین می‌شود. قرارداد قرار بود اسپانسری باشد اما بعد از بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی که گفت تولیدات باید در ایران باشد و ۶۰ درصد را صادر کند، قرارداد را عوض کردیم چون قرارداد قبلا بسته شده بود، نمی‌توانستیم آن را عوض کنیم. آدیداس باید این درخواست را می‌داد.

او درباره لوگو تیم ملی گفت: ما قبلا لوگوی فدراسیون را در دوره مقدماتی به فیفا ارائه کردیم و باید با همین لوگو به جام جهانی برویم. با توجه به این که آدیداس پوشاکی به تهران وارد نمی‌کند، درخواست داد قرارداد را به قرارداد تجاری تبدیل کنیم. ما ۷۰ درصد تخفیف می‌گیریم و ۳۰ درصد پرداخت می‌کنیم. اگر پیراهن تیم ملی را هواداران بخرند، وضعیت ما بهتر می‌شود. اگر خرید کنند، شاید ما پولی هم پرداخت نکنیم اما اگر نخرند که درآمدی نداریم. پیراهن ما هم مناسب است و طرح خاصی ندارد. همه تیم‌ها از پیراهن‌های ساده استفاده می‌کنند.

او درباره استفاده از طرح یوز روی پیراهن تیم ملی هم گفت: یوز را یک دوره داشتیم اما الان به خاطر شرایطی نمی‌توانیم داشته باشیم. ما قبول داریم که سایت‌ها باید مطلب داشته باشند. من معتقدم نه با سرود و نه با بقیه مجموعه‌های تیم ملی نباید اینطور رفتار کرد. عده‌ای می‌گویند چرا از تولید ملی استفاده نمی‌کنید. ما استقبال می‌کنیم اما این قرارداد مربوط به قبل از این بخشنامه بوده است. الان ۱۷ تیم ملی ما از تولید داخلی استفاده می‌کنند. ما در مقدماتی با این لوگو بودیم و این پیراهن قبلا به فیفا معرفی شده است. تغییر لوگوی فدراسیون به جام جهانی نمی‌رسد و بعدا درباره این موضوع فراخوان می‌دهیم.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من AU ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    13 0
    خودتون هم میدونبن چقدر اهمال کردین. ولی خوب کی قبول کردین که الان بار دومش باشه.
  • نیما A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    2 0
    تمام دنیا میلیاردی پول میگیرن پیراهن یه شرکت رو بپوشن ما پول میدیم واقعا عجیبه
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    4 0
    یعنی بی لیاقت تر از شما ها هم وجود داره ؟