تسنیم نوشت: فعال شبکه مجازی و افشاگر اخبار مربوط به دربار آل سعود در تازه ترین اظهار نظر خود، اهداف پشت پرده تشکیل "شورای مناطق حفاظت شده" در دفتر پادشاهی سعودی را فاش کرد.

به گزارش سایت عربی 21، مجتهد در اشاره به تشکیل شورای مناطق حفاظت شده در دفتر پادشاهی سعودی به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: "این مناطق وسیع چیزی نیست جز مرحله اول شبکه سازی محمد بن سلمان. مرحله آینده شاهد مساحت‌های بزرگتر خواهد بود و همه اینها جزء املاک بن سلمان خواهد بود".

مجتهد مناطق حفاظت شده را نظیر صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان دانست که به گفته وی، "در ظاهر در مالکیت کشور و در باطن در مالکیت بن سلمان" است.

شاه سعودی اخیر دستور داد که مناطق حفاظت شده الخنفه، الطبیق و وحرة الحرة و مناطق واقع بین آنها و مجاورت آنها در شمال عربستان، منطقه حفاظت شده پادشاهی با عنوان "منطقه حفاظت شده سلمان بن عبدالعزیز" شاه سعودی باشد. مساحت کل این منطقه بیش از 130 هزار کیلومتر مربع است.

منطقه واقع بین طرح نیوم و طرح دریای سرخ و العلا نیز منطقه ای حفاظت شده به نام "منطقه حفاظت شدن محمد بن سلمان" خواهد بود. مساحت این منطقه 16 هزار کیلومتر مربع است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =