۰ نفر
۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷

سخنگوی جنبش سیاسی دفتر انصارالله یمن اعلام کرد که جنگ هم‌چنان ادامه دارد و امارات متحده عربی برای فرار از شکست پایان آن را اعلام کرده است.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته انور قرقاش وزیر مشاور در وزارت خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که جنگ در الحدیده به پایان رسیده است. (اینجا)
در همین حال عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله با تکذیب توقف عملیات نظامی در جبهه الحدیده تأکید کرد: اعلام توقف عملیات نظامی برای فرار از شکستی است که ائتلاف آمریکایی - سعودی و به ویژه امارات در این جبهه متحمل شده اند. وی همچنین اعلام کرد جنگ علیه متجاوزان ادامه خواهد داشت و متوقف نشده است.

ضیف الله الشامی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفتگو با شبکه الجزیره در پاسخ به این پرسش که آیا عملیات نظامی در جبهه الحدیده هر چند به صورت موقت متوقف شده است گفت: به هیچ عنوان عملیات نظامی در جبهه الحدیده متوقف نشده است و جنگنده های ائتلاف آمریکا - سعودی به صورت گسترده به حملات هوایی خود در این استان و همه استان های یمن ادامه می دهند و اظهارات اخیر انور قرقاش که از پشت پرده تحولات یمن را مدیریت می کند، فقط در راستای گمراه کردن افکار عمومی و تلاش برای فرار از شکستی است که ائتلاف سعودی و خصوصا امارات در جبهه الحدیده متحمل شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امارات تلاش می کرد خود را چنین نشان دهد که نبرد را در الحدیده یکسره خواهد کرد و قرقاش مدعی بود نماز عید فطر را در الحدیده می خواند اما اکنون تلاش می کنند از اهمیت نبرد الحدیده بکاهند و در ابتدا اعلام کردند کندی پیشروی در این جبهه به خاطر وجود مین گذاری ها و محافظت از غیرنظامیان است و اکنون از توقف موقت عملیات نظامی سخن می گویند.

این اقدام امارات تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی در راستای کسب آمادگی برای آغاز نبرد دیگری علیه یمن است و می خواهند افکار عمومی بین المللی و منطقه ای و محلی را گمراه کنند که آنها عملیات نظامی را متوقف کرده اند و به فرستاده ویژه سازمان ملل اجازه داده اند تا به مأموریت خود عمل کند.

الشامی افزود: هر گونه عملیات نظامی در الحدیده با شکست مواجه می شود آنگونه که پیشتر نیز با شکست مواجه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد سپردن اداره بندر الحدیده به سازمان ملل توافق نهایی حاصل شده است؟ گفت: پیش از اینکه به این پرسش پاسخ دهم باید این سؤال را مطرح کنم که چرا امارات توقف عملیات نظامی را در الحدیده مطرح کرده است؟ پاسخ این است که این مسأله به وضوح نشان می دهد تجاوز علیه یمن یک تجاوز خارجی است و کسانی که در مقابل دریافت مال از ترکیه، امارات یا انگلیس در مورد تحولات یمن اظهار نظر می کنند حتی اطلاع ندارند که واقعا کدام طرف نبردها را در یمن مدیریت می کند.

اگر گمان می کنید ایران نبردها را مدیریت می کند به جنگ ایران بروید و ائتلاف خود را علیه ایران بسیج کنید! ما شخصا در مورد اقدامات خود تصمیم گیری می کنیم و نیاز نداریم کسی از طرف ما سخن بگوید، اما در عین حال از حمایت هر کشور و طرف و شخصی استقبال می کنیم و آشکارا به موضع گیری اخیر سید حسن نصر الله در حمایت از خود افتخار می کنیم.

اما در مورد بندر الحدیده باید بگویم سید عبدالملک بدرالدین حوثی دست به یک ابتکار زد و توپ را در زمین سازمان ملل انداخت و بهانه امارات را برای اشغال یمن و تسلط بر بندرها و منابع مالی کشور قطع کرد.

عضو دفتر سیاسی انصار الله در مورد فضای حاکم بر مذاکرات با فرستاده ویژه سازمان ملل و انتظاراتی که از او برای ایفای نقش در زمینه فراهم کردن زمینه برای آغاز گفتگوهای فراگیر بین طرف های درگیر وجود دارد، گفت: ما همیشه گفته ایم و می گوییم باب گفتگو و مذاکرات نزد ما همیشه باز است و هیچگاه بسته نبوده است زیرا ما به این اصل اعتقاد داریم و می دانیم راه حل بحران یمن و هر کشور دیگری فقط از طریق مذاکره و گفتگو میسر می شود و نمی توان بحران را از طریق تانک و هواپیما و اتهام زنی ها حل کرد اما تعیین شرط از سوی امارات و دولت منصور هادی مبنی بر خروج ما از بندر الحدیده برای آغاز گفتگوها به هیچ عنوان پذیرفته نیست و از جمله محالات است چرا که آنها اگر قادر بودند این شرط و شروط را بر ما تحمیل کنند از طریق عملیات نظامی چنین می کردند و ما نیز سه سال پیش آن را قبول می کردیم.

امکان ندارد حضور هیچ گونه اشغالگر اماراتی، سعودی، آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی یا هر طرف دیگری را در کشور خود بپذیریم. حتی اگر فرض کنیم ایران که با سیاست ها و مواضع رسانه ای خود همیشه در کنار ملت یمن ایستاده است، بیاید و قصد داشته باشد کشور ما را اشغال کند ما اولین طرفی هستیم که با او مقابله خواهیم کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروش IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    1 0
    یعنی کشور فقیری مثل یمن چی دارد که چند کشور پولدار مثل امارات عربستان مصر کویت و... از پسش برنمی آن؟