۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

بازیکن ملی‌پوش تراکتورسازی معتقد است در حال حاضر جام ملت‌ها تفاوت خاصی با جام جهانی ندارد چون دیگر تیم آسان نداریم.

روزنامه خبرورزشی نوشت: اشکان دژاگه همیشه مثبت فکر می‌کند و مثبت حرف می‌زند. قبل از جام ملت‌ها گردی از ناامیدی در همه جا پاشیده شده است. مشکلات اقتصادی روی تیم ملی هم اثر گذاشته و به نظر مشکلات هر روز حادتر می‌شود، اما اشکان معتقد است ایران هنوز فرصت دارد تا خود را برای جام ملت‌ها کاملاً آماده کند. دژاگه در این گفت‌وگو درباره تابوشکنی این نسل از فوتبال ایران، خودش، تیم ملی و جام ملت‌ها و رقبای ایران حرف‌هایی می‌زند.

اشکان تیم ملی به زودی دوباره استارت می‌زند. این روز‌ها کمی از فضای ملی فاصله گرفته‌ایم. از دید تو کلاً وضع بازیکنان خوب است؟
با توجه به اینکه همه بازیکنان در تیم‌های خود در حال بازی هستند و در شرایط بازی به سر می‌برند، وضعیت آن‌ها مناسب است. خیلی از بازیکنان در حال بازی در اروپا هستند و این بازیکنان آماده هستند.

این سؤال را پرسیدیم که درباره خودت بیشتر حرف بزنی. شرایط ایده‌آلی داری؟
من به خاطر مصدومیت دو سال سخت را پشت‌سر گذاشتم، اما در حال حاضر بهتر شده‌ام و توانستم پس از این مدت طولانی چند بازی پشت‌سر هم را در لیگ بازی کنم و پس از بازی خوبی که برابر ازبکستان داشتیم، امیدوارم تا یکی، دو ماه آینده به اوج آمادگی‌ام برسم.

یعنی در جام ملت‌ها می‌توانیم شاهد یک اشکان دژاگه آماده باشیم؟
من همه تلاشم را می‌کنم تا در بهترین فرم خودم باشم و باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید، چون هیچ چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

از بازی ازبکستان راضی بودید؟ یعنی به خواسته‌هایی که داشتیم رسیدیم؟
تیم ازبکستان تیم بسیار خوبی است که همیشه جلوی ما خیلی محکم بازی می‌کند. اگر نتایج ما مقابل این تیم را ببینید، کاملاً مشخص می‌کند همیشه کارمان جلوی آن‌ها سخت بوده است. درست است معمولاً ازبکستان را برده‌ایم ولی برد‌های ما بیشتر از یک گل نبوده است. در بازی دوستانه هم دیدید که این تیم را یک بر صفر شکست دادیم.

نیمه اول تو هم در زمین بودی ولی گلی نزدیم. نیمه دوم به نظر تیم خیلی متحول شد.
بله، خب تعویض‌هایی در زمین شد و در نهایت حق ما بود که این بازی را ببریم. در نیمه اول ازبکستان خیلی فشرده‌تر بازی می‌کرد، اما در نیمه دوم بازی دست ما بود و توانستیم این تیم را شکست دهیم. در مجموع اردو و بازی خوبی داشتیم.

اشکان تو در جام جهانی و جام ملت‌ها بازی کرده‌ای. بازی در این تورنمنت چقدر تفاوت دارد؟
به نظر من در حال حاضر فرق بزرگی بین آن‌ها وجود ندارد.

چرا؟ جام جهانی که سطح بسیار بالاتری دارد.
فوتبال تغییر کرده و دیگر تیم آسان نداریم. همه رقبا محکم بازی می‌کنند. در واقع همه آن‌ها یاد گرفته‌اند چگونه دفاع کنند. اگر بازی‌های ما را در برزیل و روسیه ببینید، مشخص است دیگر بازی آسان حتی برای تیم‌هایی مثل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال هم وجود ندارد. دیگر آن دوران تمام شد که تیم‌های بزرگ بخواهند تیم‌هایی که اسم کوچکتری دارند را دست‌کم بگیرند. آن‌هایی که فکر می‌کردند ایران در دو جام جهانی برزیل و روسیه تیم آسانی است و از اسپانیا و آرژانتین و بقیه ۴، ۵ گل می‌خورد، دیدند که اشتباه پیش‌بینی می‌کردند و اصلاً این‌طور نبوده است.

حالا برای جام ملت‌ها توقعات زیاد است. این را خودت به عنوان کاپیتان دوم ایران باید درک کرده باشی.
ایران تیم اول آسیاست. ۵ سال است که این رده را حفظ کرده‌ایم. من می‌خواهم یک چیز بگویم. دیدید که در همین جام جهانی روسیه، اسپانیا و پرتغال چقدر سخت مقابل ما نتیجه گرفتند. این دقیقاً همان چیزی است که در آسیا هم اتفاق می‌افتد. خیلی‌ها می‌گویند گروه ایران در جام ملت‌ها اصلاً گروه سختی نیست و تیم ملی می‌تواند خیلی راحت از گروهش صعود کند. اصلاً این‌طور نیست. البته گروه‌بندی ما می‌توانست از این قوی‌تر باشد و ما کلاً راضی هستیم، اما نباید فراموش کنیم اصلاً بازی آسانی وجود ندارد. شرایط آب و هوایی در امارات هم واقعاً متفاوت است. باید این موضوع را خیلی جدی بگیریم. اگر می‌خواهیم موفق باشید باید از همان بازی اول با قدرت شروع کنیم، محکم جلو برویم و مانند جام جهانی روسیه بازی‌هایمان را انجام دهیم. اگر با این نقشه جلو برویم، ان‌شا‌ءالله در امارات موفق خواهیم شد.

رقیب اصلی ما در این جام، چه تیمی‌است؟ ژاپن و کره؟
فکر می‌کنم مثل همیشه تیم‌هایی مثل ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا حریف اصلی ما هستند. البته باید در حال حاضر خیلی مراقب تیم‌های عربی هم باشیم چراکه در کشور خودشان و یا کشوری شبیه به کشورشان بازی می‌کنند. تیم‌های عربی به آب و هوای امارات عادت دارند. من دو سال و نیم در قطر بازی کردم و شرایط آب و هوایی آن را به خوبی می‌شناسم. شرایط در آنجا کاملاً متفاوت است. فکر می‌کنم تیم‌هایی مثل ژاپن و استرالیا قوی هستند و برای برد می‌آیند.

نگرانی‌هایی وجود دارد. آیا ما از رقبای خود عقب هستیم؟
از همین الان سه ماه وقت داریم تا سعی و تلاش کنیم. باید اردو‌های خوبی برگزار کنیم و آماده شویم. در جام ملت‌ها شرایط طور دیگری است و قطعاً سخت خواهد بود. در روز‌های فیفا در شهریورماه تمام تیم‌ها از جمله رقبای ما دو بازی انجام دادند ولی ایران چطور؟ ما فقط یک بازی مقابل ازبکستان داشتیم، اما هنوز فرصت هست. می‌توانیم در این سه ماهه اردو‌ها و مسابقات خوبی داشته باشیم و جلوی تیم‌های قوی بازی کنیم. این خیلی برای آمادگی تیم ما مهم است.

همان‌طور که می‌دانی قهرمانی در جام ملت‌ها برای مردم ایران بسیار مهم است؛ مخصوصاً در شرایط فعلی.
همیشه سختی را تحمل کرده‌ایم و باز هم تلاش می‌کنیم تا مردم ایران را خوشحال کنیم و از همه مهمتر پرچم کشورمان را بالا نگه داریم. کار سختی است، اما شانس خوبی داریم.

به نظر می‌رسد این نسل از فوتبال قصد دارند تابوشکن باشند و به قهرمانی آسیا برسند. خود تو هم شاید آخرین جام ملت‌ها را تجربه کنی و به همین دلیل باید برایت قهرمانی اهمیت زیادی داشته باشد...
این نسل می‌تواند خودش را حفظ کند. در تیم ما بازیکنان زیادی هستند که در اروپا بازی می‌کنند. اگر به همین سبک ادامه دهیم، می‌توانیم موفق باشیم. از طرفی اگر تیم ملی موفق باشد شانس بازیکنان ایرانی برای حضور در لیگ‌های اروپایی و باشگاه بزرگتر بیشتر و بیشتر خواهد شد. ما نشان دادیم تیمی قوی هستیم و باید دست‌های یکدیگر را بگیریم و متحد باشیم. تیم ملی ایران مانند آلمان، برزیل و پرتغال نیست که اگر از یازده نفر داخل زمین، دو یا سه نفر روزشان نباشد بقیه بتوانند جای آن‌ها را پر کنند. ما همیشه یک تیم بوده‌ایم و همه ما و کسانی که به صلاحدید سرمربی تیم در زمین مسابقه هستند باید تلاش کنند و با هم بازی کنند تا تیم نتیجه بگیرد. مطمئن هستم اگر این‌طوری ادامه دهیم فوتبال ایران واقعاً شرایط خیلی خوبی خواهد داشت.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =