بشر از زمان خلقت سعی کرده است تا مانند پرندگان پرواز کند اما حالا هوش مصنوعی در کسری از ثانیه چنین کاری را شبیه‌سازی می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین،  اینجا خبر از رباتی که مانند برادران اولیور و ویلبررایت هواپیما بسازد نیست، اما گلایدرهایی طراحی‌شده است که یاد می‌گیرند چگونه مانند پرندگان پرواز کرده و سفر کنند.{لینک}

محققان گلایدری را به الگوریتم پیشرفته و سیستم کنترل و مدیریت باد، درست مانند کاری که پرنده انجام می‌دهد، مجهز کرده‌اند که اجازه ماندگاری در نقطه اوج آسمان را داده تا روی باد سوار بماند. پرنده‌ها در این زمان و در بالای آسمان انرژی مصرفی خود را به حداقل می‌رسانند و گلایدر نیز این کار را شبیه‌سازی کرده و در اوج آسمان می‌ماند.

نتیجه تحقیق انجام‌شده در مجله نیچر منتشرشده {لینک} و در آن به‌خوبی نحوه ماندن در هوا توسط پرندگان تحلیل و توصیف‌شده است. پرندگان شکاری به نوشته این محققان برای پیدا کردن صید و یا مهاجرت طولانی‌مدت، پرهای خود را به نرمی و آرامی طوری مسلح می‌کنند که بتوانند با هوای گرم واقع در اتمسفر در اوج، به پرواز ادامه دهند.

محققان دقیقاً این مدل پروازی را شبیه‌سازی کرده و با هوش مصنوعی روی گلایدر پیاده‌سازی کرده تا بدون اینکه بال‌ها بسته شود، به دنبال ستون هوای گرم به اوج رود.

مهارت در سیستم حرارت یابی توسط پرندگان همچنان برای انسان ناشناخته مانده، اما شبیه‌سازی کاری که در اوج می‌کنند، توسط گلایدر یادگیری می‌شود تا بتواند مانند پرندگان در آسمان بماند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =