۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ضریب نفوذ بیمه در استان ایلام را نزدیک یک اعلام کرد.این در حالی است که این ضریب در جهان 6 و در کشور 2 است.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان دکتر «علی سایه‌میری» در نشست شورای هماهنگی بیمه‌ها با بیان اینکه بیمه ایران حدود ۵۰ درصد سهم بازار بیمه را در اختیار دارد و ساختاری انحصاری را بوجود آورده است، اظهار کرد: شاخص صنعت بیمه استانی به صورت بنگاه مسلط و انحصارچند جانبه و بیمه ایران سهمی بیش از ۵۰ درصد را دارد .

وی افزود: به دلیل وجود بنگاه مسلط، ساختار رقابتی در صنعت بیمه از بین رفته و ورود برای شرکت‌های جدید سخت است که این ساختار مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی و بند ۷ سیاست‌های کلی برنامه ششم است که بر ایجاد فضای رقابتی در صنعت بیمه تاکید می کنند .

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام ادامه داد : این ساختار همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نهادینه کردن نقش مردم در اقتصاد نیست و کاهش دخالت دولت در اقتصاد در صنعت بیمه و رقابتی بودن صنعت بیمه به جهت رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بیمه‌ای، توقف سیکل معیوب نرخ شکنی،افزایش قدرت انتخاب ، رضایت مشتریان، تلاش شرکت‌ها برای محصولات جدیدو متنوع ضروری است .

سایه میری با اشاره به ضریب نفوذ۶ بیمه در دنیا، و ۲ بیمه در ایران،ضریب نفوذ بیمه در استان ایلام را نزدیک یک اعلام و اظهار کرد: این عدد بسیار پایین است.

وی با تاکید بر اینکه نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه دریافتی در استان معادل ۸۸ درصد است، گفت: در سال ۹۵ مجموع ارزش بیمه‌نامه‌ها ۱۳۷ میلیارد تومان و مجموع خسارتهای پرداختی معادل ۱۵۵ میلیارد است که نشانگر خسارت بالای مردم و عدم کاهش هزینه‌هاست .

وی افزود: بالا بودن میزان هزینه خسارت پرداختی ریشه‌های مختلفی دارد که باید مطالعه علمی در این خصوص انجام و ریشه یابی شود که چرا بیمه‌های مهم پرخرج یا ولخرجند در صورتی که در کشورهای پیشرفته اینگونه نیست .

«علی آخی‌ زاد»معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام در این نشست ، اجرای تحقیقات علمی را جهت رصد مشکلات ریشه ای بیمه‌ها در استان و حل آنها با مشارکت کلیه بیمه‌ها را امری اساسی عنوان کرد .

«عیسی میرزایی» مدیر بیمه ایران در استان نیز وجود یک پنجره واحد بین بیمه و دستگاه های انتظامی و قضایی را با هدف کاهش تخلفات و خطاهای احتمالی مهم عنوان کرد و افزود : بیشترین پرداختی شرکت های بزرگ و پیمانکاران بزرگ از جمله نفت، گاز ، پتروشیمی و ... در خارج از استان است در صورتی که جبران خسارت در ایلام انجام می‌شود که این یک سیاست نادرست در صنعت بیمه است که منافعی برای استان ندارد .

وی با اشاره به ناشناخته بودن فرهنگ بیمه ای برای خانواده ها به عنوان پشتوانه اقتصاد ، تصریح کرد: درج مطالب بیمه ای در کتب درسی دوران ابتدایی و تهیه بسته های فرهنگی و توزیع در میان دانش آموزان را از راهکارهای رفع غربت بیمه در بطن خانواده‌ها است.

«خانی» مدیر بیمه دانا عدم به رسمیت شناختن شرکت‌های بیمه توسط مسئولین استان، همانند بانک‌ها، عدم دعوت از مسئولین شرکت‌های بیمه در جلسات شورای اداری و جلسات استانی، دیدگاه منفی مراجع قضایی و انتظامی به سمت بیمه را از مشکلات بیمه‌ها در استان ایلام دانست و گفت: این باعث پیشداوری و محکومیت شرکت‌ها در دعاوی بدون مدنظر قرار دادن قوانین و شرایط بیمه‌نامه می‌شود.

وی به اصلاحیه قانون شخص ثالث در ماده ۳۲ که حداکثر مهلت پرداخت ۱۵ روزه را اعلام داشته اشاره کرد و گفت: در این ماده فرصت بررسی و دقت در واقعی و یا غیر واقعی بودن پرونده‌ها از شرکت‌های بیمه گرفته شده و باعث سوء استفاده افراد سودجو شده است.

مدیر بیمه دانا گفت:ماده ۴۰ قانون بیمه شخص ثالث را که مراکز بدون ترسیم کردن کروکی تا سقفی خاص است باعث ایجاد مشکلاتی برای صنعت بیمه شده است.

خانی ادامه داد: عدم حضور کارشناس در صحنه تصادف باعث سوء استفاده طرفین از قبیل جابجایی راننده و جابجایی زیان مقصر حادثه شده و همچنین عدم همکاری پلیس در پاسخ به استعلامات جهت تصادفات مشکوک برای بیمه‌ها به معضل تبدیل شده است.

وی گفت: عدم هماهنگی و انسجام در بین مسئولین بیمه ها به خصوص رقابت‌های ناسالم با ارائه نرخ بهای پایین و غیرکارشناسی به خصوص در حوزه درمان مشکل دیگری است.

«بهروز کلانتری» مدیر بیمه معلم در استان ایلام و همچنین اسماعیل‌پور مدیر بیمه آسیا نیز دراین نشست ،عملکرد بیمه‌های تحت

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =