ایرنا نوشت:معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان ایلام گفت: با افزایش انتقال آب به سد چم گردلان ایلام و سد کنگیر ایوان اکنون حجم آب ذخیره شده در پشت این سدها در آستانه تکمیل و پیش بینی می شود بزودی سرریز کنند.

احسان یارمحمدی روز سه شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: در پی بارندگی های 2 هفته گذشته در سطح استان تا امروز، میزان حجم ورودی آب به سد ایلام 14 میلیون مترمکعب، سد کنگیر ایوان چهار میلیون و سد دویرج دهلران نیز 11 میلیون متر مکعب بوده است.
وی حجم کنونی آب سدهای استان را 224 میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: هم اکنون حجم آب سد ایلام 60 میلیون متر مکعب معادل 98 درصد حجم مخزن، سد کنگیر ایوان 18 میلیون متر مکعب معادل 94 درصد و سد دویرج دهلران نیز با 146 میلیون مترمکعب معادل 71 درصد حجم آن پر شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: حجم کلی آب سد ایلام 63 میلیون، کنگیر ایوان 19 میلیون و دویرج نیز 202 میلیون متر مکعب است که آب سدهای ایلام و کنگیر ایوان فاصله بسیار کمی تا تکمیل شدن داشته و در بارندگی های پیش رو سریز خواهند شد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون مقدار 246 میلی متر بارش در استان ثبت شده که این میزان بارندگی 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش و در مقایسه با بلندمدت 17 درصد کاهش داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =