پرداخت ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به متقاضیان کردستانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: در زمینه اشتغال فراگیر، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان تاکنون به متقاضیان پرداخت شده که منجر به ثبات و پایداری ۵۰۰ شغل موجود و ایجاد بیش از ۲۰۰ شغل جدید شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، برهان صلواتی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کارگر، اظهار داشت: دولت باید فضای کسب کار را بهبود دهد و شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند تا کارفرما با کسب سود بیشتر شرایط بهتری را برای کارگران فراهم سازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی منجر به افزایش تولید و اشتغال‌زایی و بهبود بازار کسب و کار و توسعه اقتصادی می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی باید یک ضرورت باشد و از قالب شعار خارج شود، گفت: اصحاب رسانه به عنوان قشر تاثیرگذار، نقش جدی در تبدیل شعار سال به یک فرهنگ همه‌گیر دارند.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی جامع‌ترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی و به نوعی ارج‌نهادن به قشر زحمتکش کارگر است که زمینه‌ساز اشتغال‌زایی بیشتر است.

صلواتی با بیان اینکه اداره‌کل تعاون سه کار اساسی در بحث معضلات اجتماعی انجام داده است، اذعان کرد: در بخش تولید در کارگاه‌های بالای 15 نفر افراد معتاد شناسایی شده‌اند چرا که نگاه به کارگر باید همه جانبه باشد و باید بینش کارگر را نسبت به محیط کار بالا ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه، دیدار کارگران با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جشن کارگری، بازدید از یکی از واحدهای تولیدی، غبارروبی گلزار شهدا، عیادت از کارگران بیمار، حضور منسجم مدیران و معاونین دستگاه‌های زرمجموعه وزارت کار در استان در نمازهای جمعه و همایش روز ایمنی و سلامت کار و مقابله با کار کودک را از برنامه‌های شاخص هفته کارگر در کردستان عنوان کرد.

صلواتی همچنین گفت: دیدار از کارگران حادثه‌دیده از کار، همایش روز بسیج کارگری، اعزام تعدادی از کارگران برای دیدار کارگران با مقام معظم رهبری، همایش مشترک کارگری و کارفرمایی و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ کارگری با مسوولان استانی از دیگر برنامه‌های هفته کارگری در کردستان است.

صلواتی در بخش دیگری از گزارش خود به طرح تکاپو پرداخت و گفت: این طرح که با توافق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد «یونیدو» و وزارت کار در سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت یکی از برنامه‌های اشتغالزایی در کشور است که استان کردستان به همراه ۷ استان دیگر به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شد و خوشبختانه به موفقیت‌های چشمگیری بویژه در رسته آی‌تی دست یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان طرح از محل تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی به بانک‌ها ارسال شده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه اشتغال فراگیر، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان تاکنون به متقاضیان پرداخت شده که منجر به ثبات و پایداری ۵۰۰ شغل موجود و ایجاد بیش از ۲۰۰ شغل جدید شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان همچنین در ارتباط با مشاغل خانگی، گفت: از مجموع ۳۳ میلیارد تومان سهم استان کردستان در این حوزه، ۵۰ درصد آن به استان ابلاغ شده و از این میزان نیز تاکنون ۹ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =