افزایش دو برابری تولید درتنها واحد صنعتی پلی پروپیلن انبساطی کشور

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان چهارمحال وبختیاری گفت:این واحدصنعتی پارسال روزانه 500کیلوگرم محصول پلی پروپلین انبساطی تولید کرده که امسال به روزانه یک تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی صنعت ، معدن وتجارت استان ، سیدنعیم امامی افزود: این واحد تولیدی نخستین وتنها تولید کننده پلی پرو پیلن انبساطی در ایران با صرفه جویی ارزی بالا برای کشور است.
وی محصولات پلی پرو پیلن را عایقی برتر در واکنش و ضربه پذیری و بهتر از فولاد اعلام کرد، گفت: تولید قطعات پلیمری خاص به نامEPP با کاربرد چندگانه در صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی و بسته‌بندی به‌کار گرفته می‌شود و تولید این قطعات با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مدرن طبق فرآیند مجاورت با بخار هوا و فرم‌دهی خاص انجام می‌گیرد.
مدیرعامل این واحدصنعتی هم با اشاره به حمایت وسرمایه گذاری بنیادبرکت در این کارخانه گفت: در سال 2010 دستگاه‌های مورد نیازتولیدرا از آلمان وارد کشور و به دلیل تحریم‌های اقتصادی در نصب ماشین‌آلات و تأمین مواد اولیه، فعالیت آن بارکودمواجه شد.
وی گفت:طرح تولید قطعات پلیمری خاص و انواع فوم‌های فشرده هم اکنون با مشارکت49 درصدی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)دوباره احیا شد.
احمد مختارافزود: هم اکنون تولید روزانه هزار و 500 قطعه و سالانه حدود 300 تن قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده در دستور فعالیت کارخانه است.

وی با بیان اینکه بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا در این کارخانه به‌کار گرفته شده است، افزود: هم اکنون محصولات این کارخانه برای شرکت های خودروسازی ارسال می شودو به میزان نیاز خودرو سازان،تیراژتولیدوافزایش ایمنی خودروها قابلیت افزایش دارد.
وی حجم سرمایه‌گذاری در این طرح را افزون بر 150 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید و فرآوری مواد اولیه با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال هم در دست اجراست.
گفتنی است ، واحد تولید پرو پلی پیلن چهارمحال و بختیاری در شهرک صنعتی بروجن و در فاصله 65 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =