ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی، زنده نگهداشتن باورهای انقلابی، اسلامی و اعتقادی است

مقام عالی دولت در استان، در این دیدار هدف دشمن را از میان بردن عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و یادآور شد: دفاع از خود، دین و کشور، از احکام قرآن و اسلام است و مداحان، مبلغان و روحانیون باید در اجرای احکام دین و روشنگری نقشه ها و توطئه های دشمن اهتمام جدی نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری ، محمد اسلامی، استاندار مازندران در دیدار مدیر کل، معاونین و روسای ادارات سازمان تبلیغات اسلامی سراسر استان که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به این که امروز مصادف با تخریب بقاع ائمه بقیع علیه السلام به دست وهابیون است که با پشتیبانی صهیونیست در عصر ما نیز با شعارهای فریبنده به فساد مشغولند و با استفاده از شعار خادم الحرمین، دستشان به خون شیعیان آلوده است، گفت: هر جا که نظام جمهوری اسلامی توفیقی داشته است، دشمن با هزینه هنگفت بدنبال تخریب آن بوده و هست و امروز هر توطئه ای که بر علیه کشور شکل می گیرد، یک ضلع اصلی تامین کننده مالی آن آل سعود و وهابیون هستند که با صهیونیست در یک پیکره اند.

استاندار با بیان این که دشمن امروز با جنگ اقتصادی و ایجاد و تشدید نارضایتی اجتماعی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است و در این راستا، در فضای مجازی برای تخریب ذهن مردم ما تلاش می کند، افزود: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی برای سیاست خارجی کشور، افشاء و روشنگری از برنامه های مذبوحانه دشمن است.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که مهم ترین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی، زنده نگهداشتن باورهای انقلابی، اسلامی و اعتقادی است، خاطرنشان ساخت: ارتباطات گسترده و اتکا سازمان به مردم، یک جریان قوی است که می تواند در روشنگری و تبیین مسایل بسیار موفق عمل کند.

وی با بیان این که دشمن فقط به نابودی ما می اندیشد و منطق نظام حاکم بر جهان تنها خلع سلاح مظلومان و کشورهای آزادیخواه است، اظهار داشت: امروز نظام سلطه هیچ حقی جز حقوق خود و ایادی خویش را به رسمیت نمی شناسد.

استاندار، هدف دشمن را از میان بردن عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و یادآور شد: دفاع از خود، دین و کشور، از احکام قرآن و اسلام است و مداحان، مبلغان و روحانیون باید در اجرای احکام دین و روشنگری نقشه ها و توطئه های دشمن اهتمام جدی نمایند.

وی، افزود: نظام در اوج قدرت است و حاکمیت در دست ماست، حال آن که دشمن بدنبال بی ثبات کردن منطقه و ایجاد کشورهای کوچکِ تسلیم پذیر در برابر اراده خود است.

استاندار، مهم ترین دستاورد برجام را بسته شدن پرونده هسته ای ایران ( پی ام دی ) برشمرد و ابراز داشت: دشمنی با نظام از سوی دشمنان قسم خورده ما، امری آشکار است و نباید اجازه دهیم دشمن که تحریم را در راستای تسلیم ما دنبال می کند، به اهدافش نائل شود.

اسلامی به بهره گیری دشمنان از فضای مجازی برای تخریب ذهن جامعه و مردم ما اشاره کرد و عنوان نمود: باید حضور در فضای مجازی بویژه از سوی روحانیون برای مقابله با توطئه دشمن پرتحرک تر دنبال شود تا با تولید محتواهای موثر در جبهه فرهنگی نیز دشمن را به عقب راند و ناامید ساخت.

استاندار بر اتمام خانه های عالم نیمه تمام در روستاها تاکید کرد و گفت: اقامه نماز جماعت صبح در مساجد جدی گرفته شود و سبک زندگی ائمه علیه السلام ترویج شود.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دولت دوازهم مهم ترین تلکیف خود را رفع بیکاری و رونق اشتغال قرار داده و تسهیلات کم بهره بسیار خوبی را به این مهم اختصاص داده است، گفت: در بسته های اعتباری اشتغال، برای حوزه های فرهنگی نیز تسهیلات خوبی دیده شده است که متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه کارآ نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

استاندار با بیان این که نگاه به اشتغال با رویکردهای نو را باید هیئت ها و مساجد ترویج و تبیین نمایند، افزود: امروز ظرفیت اشتغال در دولت محدود شده و دولت بیش از حد بزرگ شده است و باید چالاک شود و با اصلاح فرآیندها، نرخ کار و راندمان بالا برود تا سلامت اداری ارتقاء یابد.

وی با اشاره به این که اشتغال نیازمند کار فکری و فرهنگی است، گفت: در بحث آسیب های اجتماعی بویژه موضوع طلاق باید یک مشاوره اصیل فرهنگی، علمی و اسلامی ارایه شود و سازمان تبلیغات باید روی این کار مهم وقت بگذارد.

اسلامی با اعلام این که در راستای تحقق حقوق شهروندی و دریافت خدمات از یک میز واحد، میز خدمت باید در دستگاه ها و نهادها افتتاح و راه اندازی شود، خبر داد: میز خدمت استانداری مازندران امروز با حضور مدیران افتتاح می شود.

استاندار در فراز پایانی سخنان خود هدف دشمن را بی ارزش کردن پول ملی اعلام کرد و با اشاره به این که قیمت دلار 4800 تومان است و با هرگونه کسب و کار غیرقانونی در این حوزه برخورد می شود، اظهار داشت: تراز فعالیت تجاری دولت، مثبت است و دولت برای احتیاجات ارزی تولید، آمادگی کامل دارد.

در آغاز این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شکریان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و برنامه های پیش روی این سازمان در سراسر مازندران ارایه کرد.

وی با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی در دو محور امور قرآنی و فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت می کند و 9400 نفر کادر متخصص در سازمان تربیت شده اند که 3500 نفر از این افراد هم اکنون فعالیت دارند، گفت: سالانه 12 هزار مبلغ در ایام و مناسبت های مختلف مذهبی به نقاط استان اعزام می شوند.

شکریان با اشاره به این که سالانه 1000 بانوی مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می شوند، افزود: در مازندران 3500 هیئت مذهبی، 23 کانون مداحان، 3800 مداح و 108 کانون تبلیغی - فرهنگی فعالیت دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =