پیشنهاد میشود هیاتهای سینه زنی از تمام خیابانها به سمت حرم مظهر راهی شوند و هنگامی که به حرم رضوی رسیدند بلند گو و بقیه تجهیزات خود را رها کرده وارد حرم شوند وهمه جمعیت با تبعیت از یک بلنگو وبا شکوهی بالاتر از آنچه در عاشورا در شهرهای مختلف دیده ایم به عزاداری بپردازند.<BR>

   همه ساله ملیونها زائر و عزادار از سراسر کشور آخر ماه سفر عازم مشهد مقدس میشوند تا در مراسم سالگرد شهادت حضرت رضا (ع) شرکت کنند در این میان تعداد کثیری از مردم درقالب هیأت های سینه زنی به مشهد می آیند تا به عزا داری در حرم رضوی  بپردازند .

   آنچه حقیر را به نوشتن این یاد داشت راغب کرد نحوه عزاداری وسینه زنی در حرم امام رضا (ع) است که متاسفانه نماد خوبی ندارد و گاهی حکایت از رقابتی  ناسالم دارد که با امور شرعی و عبادی سازگار نیست.

   هر هیاتی ساز خودش را می زند

   اینکه هر هیأتی بخواهد با صدای بلنگوی بلندتر ، طبل بزرگتر و سنج گوش گوش خراش تر ، خود را به مردم بنمایاند نه تنها امر پسندیده ای از نظر مردم نیست بلکه معلوم نیست مورد تایید علما باشد وگاهی این قبیل عزاداری موجب اذیت و آزار دیگران  هم میشود.

   وقتی صدها هیات هم زمان ، داخل صحن های حرم رضوی هر کس ساز خودش را میزند صحنه مطلوبی ایجاد نمیشود وهیچ بیننده ای را تحت تاثیر قرار نمیدهد در حالی که میشود این امر را سامان دهی و تاثیر گذار کرد.

  یک پیشنهاد سازنده

   حتما دوستان اهل بیت عصمت و طهارت عزاداران زنجان ، اردبیل ، بم ، یزد و...را در تاسوعا و عاشورا دیده اند پیشنهاد میشود عزاداران و هیاتهای سینه زنی در مشهد از تمام خیابانها به سمت حرم مظهر راهی شوند و هنگامی که به حرم رضوی رسیدند بلند گو و بقیه تجهیزات خود را رها کرده وارد حرم شوند وهمه جمعیت با تبعیت از یک بلنگو وبا شکوهی بالاتر از آنچه در عاشورا در شهرهای مختلف دیده ایم به عزاداری بپردازند.

الگوی مناسب ومعنویت بیشتر

   این اقدام در مشهد به مراتب بهتر از زنجان و اردبیل و... شدنی است زیرا اینجا بیشتر از هر جای دیگر فضای مسقف و غیر مسقف وامکانات صوتی دارد وحتما اگر مسؤلین امر، تدبیری در این خصوص بیندیشند با شکوه ترین عزا داری و با عظمت ترین صحنه ها را خلق خواهند کرد تا هم الگوی مناسبی برای عزاداری شود وهم بر معنویت عزاداری امام هشتم (ع) بیافزاید .

از بین رفتن اذیت و آزار زائرین

   علاوه بر آثار معنوی که ساماندهی عزاداری امام هشتم (ع) خواهد داشت ، گوشهای مردم از صدای دلخراش بلندگوهای متعدد و ادوات عزاداری که هریک سعی میکند صدای خود ش را از دیگری بلندتر نماید در امان خواهند بود .

   امیدوارم مسؤلین امر بتوانند نسبت به این مهم اقدام نمایند و آسایش مردم وخشنودی امام هشتم (ع) و رضایت خداوند را کسب نمایند.      والسلام

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    66 19
    خیلی پیشنهاد جالبی هست. انشالله عملی بشود
  • حاسن IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    32 14
    نمی دانم به شما هم می شود گفت: بیکار!؟ ( منظورم نویسنده مطلب است)
    • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      7 2
      دوست عزیز ایشان بیکار نیستند! چندین دوره ی پی در پی نماینده ی مجلس بوده اند و مکرر مردم را سرکار گذاشته اند ( برداشت بد نکنید: هر یک از موکلین که درخواست کار می کرد، ایشان با نوشتن نامه ، یا نطق پیش از دستور ، یا تذکر ، توصیه می کردند که مسوولان اجرایی آن بنده ی خدا را "سرکار بگذارند".
    • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      0 1
      اتفاقا در این مورد درست میفرمایند
  • صابر IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    15 1
    نظر خيلي منطقي و متين است / بايد از طرف صدا و سيما به اين نوع نظرات ارزش بدهند و تبليغ لازم صورت گيرد و مردم را به عزاداري عاقلانه و در شان امامان دعوت كنند و مردم از عزاداري كه در آن مردم آزاري وخودنمائي و فخر و.....باشد پرهيز دهند .
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    4 4
    می شود شما به این سوال جواب دهید آیا احمدی نژاد ترویج اسلام کرد و یا خاتمی . آیا همانگونه که پیامبر اسلام فرمودند من مبعوث نشدم مگر به مکارالاخلاق ، آیا منش و روش آقای احمدی نژاد در راستای بعثت بوده یا منش و روش آقای خاتمی .در صورت پاسخگوئی حمایت و یا مخلفت خودتان را از هریک از دو نفر بیان کنید .
  • بدون نام AT ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    afarin man ham ba shoma movafegham