پس از رویدادهای خیابان گلستان هفتم واقع در شمال تهران و کشته شدن تعدادی از نیروهای امنیتی در مقابله با آشوب خیابانی، یکی از محکومان پرونده به نام محمد ثلاث دیروز اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز قوه قضاییه در خبری کوتاه اعلام کرد محمد ثلاث اعدام شد. این خبر در شرایطی بیان شد که دیروز وکیل او درباره اعدام محمد ثلاث توضیحاتی داده بود. از جمله او گفته بود دیوان عالی کشور اعاده دادرسی این محکوم را نپذیرفته و استدلال دیوان عالی کشور در نپذیرفتن درخواست قبلی ثلاث این بود که دیوان اجازه رسیدگی ماهیتی ندارد و فقط به صورت شکلی پرونده را بررسی می کند.

واقعیت این است که حکم  اصلی مجازات در پرونده محمد ثلاث، اعدام نبود، بلکه حکم عامل قتل ۳ مامور در حادثه خیابان پاسداران، قصاص بود. این محکوم به مرگ، در جلسه دادرسی خود گفته بود:  ۵۰ نفر هم می‌مردند خواست خدا بود!

حتی در جلسه دادگاه ثلاث، شهریاری، قاضی پرونده اعلام کرد: تهاجم عمدی بوده است!

ثلاث که در جلسه سوم دادگاه خود، گفته بود: ممن عاشق اعدام هستم، در جلسه اول رسیدگی به اتهاماتش، علنا به خشونت در رفتار خود اذعان کرده و گفته بود: هنگام وقوع حوادث خیابان گلستان، «عصبانی بودم!»

نکته ای که قابل توجه است این است که پیش از برگزاری سه جلسه دادگاه با حضور قاضی و مستشاران، ، سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفته بود: راننده اتوبوسی که مامور ناجا را زیر گرفت اعدام می‌شود!

هر چه که هست، ریشه ماجرا و غائله دراویش افراطی در خیابان پاسداران از چند زاویه باید بررسی شود تا مشخص شود اصلی ترین دلایل ماجراهای خونبار خیابان گلستان چیست.

با اعلام خبر اعدام محمد ثلاث، تعداد جانباختگان این رویداد افزایش یافت. به جز 3 تن از نیروهای امنیتی، تعداد دیگری از اشخاص نیز در این ماجرا، جان خود را از دست دادند. حتی سخنگوی قوه قضاییه هم از مرگ یکی از بازداشتی‌های اتفاقات خیابان پاسداران خبر داده و گفته بود: نمی‌دانم درویش بوده یا نه!

هر چند مقامات قضایی از جمله ­دادستان تهران در خصوص متهمان حادثه خیابان پاسداران توضیحاتی داده اند ولی باز هم جا دارد تا درباره جزییات و علل به وجود آمدن این رویداد ، اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

231 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =