مهر به نقل از دادستان اصفهان نوشت: در این ارتباط تنها برای پرونده ۱۵ پرونده حکم قطعی صادر شده است و در ۱۴ مورد حکم قطعی صادر نشده و به دادگاه تجدید نظر رفته است، بقیه موارد نیز تبرئه شدند.

حسن رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان در ارتباط با پیگیری حق‌آبه کشاورزان اصفهان و مشکل کم‌آبی در استان اصفهان در ارتباط با پرونده افراد دستگیر شده در دیماه ۹۶ اظهار داشت: در این ارتباط تنها برای پرونده ۱۵ پرونده حکم قطعی صادر شده است و در ۱۴ مورد حکم قطعی صادر نشده و به دادگاه تجدید نظر رفته است، بقیه موارد نیز تبرئه شدند.

وی در ارتباط با آخرین تصمیم‌گیری درباره طلبکاران موسسه اعتباری ثامن الائمه و همچنین شرکت‌های صدرا نفت پارسیان و گیتی پسند اظهار داشت: بر اساس دستور العمل معاونت اول قوه قضاییه تمام پرونده های مرتبط با موسسه ثامن الائمه در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات گیتی پسند از سال ۹۰ ایجاد شد و دلیل ورود دستگاه قضایی به این پرونده، حفظ و حراست از حقوق سپرده گذاران است، تاکید کرد: مراحل اعاده و بازپرداخت سپرده‌ها با نظارت دادسرای اصفهان بر این شرکت، در حال طی شدن است.

رحیمی اضافه کرد: کار این شرکت را می توانستیم با زندانی کردن مدیران پیش ببریم اما برآوردهای ما نشان داد که گیتی پسند یک شرکت فقیر نیست و نقدینگی آن به دلیل نوسانات پولی و بخشی از محدودیت‌ها برای اخذ تسهیلات دچار مشکل شده است، بر این اساس و با توجه به موضوع مهم حفظ اشتغال سه هزار نیروی کار در این شرکت در نهایت تصمیم بر آن شد با نظارت دستگاه قضایی به تدریج پول سپرده گذاران را برگرداند.

صدور پرونده کیفرخواست در قالب اخلال در نظم اقتصادی برای صدرا نفت پارسیان

وی با بیان اینکه شرکت صدرا نفت پارسیان با مدیریت شخص مشخصی، ۳۵۰ میلیارد تومان پول افراد را به عنوان سپرده پذیرفته و سود بالایی به آنها پرداخت می کرد به گونه‌ای که پیش از سال ۹۶ دچار وقفه در پرداخت سپرده به افراد شد، ابراز داشت: در این ارتباط تدابیر فراوانی اتخاذ شد، با انجام رایزنی با مراجع اطلاعاتی امنیتی و مراجع قضایی انجام شد که برخلاف گیتی پسند که دارای سرمایه بود شرکت صدرا نفت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته اما اموال وی تکافوی بدهی را ندارد.

دادستان اصفهان با بیان اینکه اگر اعتقاد دستگاه قضایی بر این بود که امکان اعاده حقوق سرپرده‌گذاران وجود دارد همان روش گیتی پسند برای این شرکت نیز اتخاذ می شد تا هم اشتغال دچار وقفه نشود و هم کارخانه و حقوق سپرده گذاران حفظ شود، تاکید کرد: در نهایت پرونده کیفرخواست در قالب اخلال در نظم اقتصادی برای این شرکت ایجاد شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =