۲ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳
در فقدان فرمانده اسبق انتظامی استان یزد

در پی درگذشت مرحوم سردار محمد طائفی فرمانده اسبق نیروی انتظامی استان یزد، محمدحسن خورشیدنام معاون وقت سیاسی امنیتی استانداری یزد شخصیت وی را اینگونه ترسیم کرده است:

نادر و اندک هستند آنانکه بر توسن قدرت سوار باشند و ترکتازی نکنند و شلاق ظلم یا حداقل کبر و نخوتشان بر گرده‌ای ننشسته باشد.
چراکه زور و قدرت شعبه‌ای از استغناست (کلا ان الانسان لیطغی - ان راه استغنی - آیات ۶ و ۷ سوره علق). زورمداران و قدرتمندان از سر احساس این استغنا که در حقیقت احساسی دروغین است، طغیان می‌کنند. مگر آنکه امیر بر نفس خویش باشند و امیر طائفی امیر بر نفس خویش بود.

فرماندهی انتظای یک استان که تعداد زیادی نیرو تحت امیر و انباری از سلاح و مهمات در اختیار دارد، در معرض خطر بزرگ تکبّر و منیّت و اتکاء ببه زور است.
علی الخصوص با این توجیه که نیروی انتظامی مظهر اقتدار و نظم و امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

پس فرمانده و افسران آن هم باید با این شمایل در جامعه حضور داشته باشند و برای حفظ این اقتدار خیلی وقت‌ها از عقل و منطق و تدبیر و دین عدول کند.
اما اگر اصالت و امیری بر نفس وجود داشته باشد، اقتدار را نه در اتکاء به زور و اسلحه که در دین و عقل و منطق و تدبیر و مدارا با مردم می‌یابد. و بر قلب‌های نیروهای تحت امر خود و مردم اتکاء می‌کند. و امیر طائفی اینگونه بود.

هیچ‌گاه لباس تکبر نپوشید و بر مرکب زور بی‌دلیل و برهان به بیراهه نتاخت و جز به تدبیر نکوشید و عمل نکرد.
همکاران آن مرحوم در جلسات متعدد شورای تامین استان و در جریان بعضی ناآرامی‌ها در سطح استان، جز سلامت نفس، وقار توام با تلاش، تدبیر و برنامه و عدم حرص در بکارگیری زور و اسلحه و تواضع و مردمداری ندیدند.

پیوسته فرماندهی بود متین و اخلاق مدار، مدبر و مقتدر و موفق در انجام وظیفه و خداوند جز امجام وظیفه با نیتی خالص از بندگان خود چه می‌خواهد.

خدایش بیامرزد و باموالیانش محشور و در بهشت جاودان سکنی دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =