یادگار سومین شهید محراب گفت: جوهره انقلاب اسلامی ایران مبارزه با ظلم و ستم بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، امروز جمعه ۱۱ تیرماه، راهپیمائی روز جهانی قدس در استان یزد و سراسر ایران اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صدوقی فرزند امام جمعه فقید یزد و یادگار سومین شهید محراب در مصلی شهرستان اردکان و پس از راهپیمائی روز قدس اظهار داشت: در طول تاریخ رنج کشیده‌ترین کشور‌ها کشور ایران است و ایران عزیز از درون درگیر خودکامگی و استبداد بوده و از بیرون با جنگ و تحریم مبارزه کرده است.
وی ادامه داد: شاید کمتر کشوری چون ملت ایران معنای زیر بار ظلم بودن را با پوست و گوشت خود بفهمد و این ملت بزرگ کوشید تا در مسیرى گام بردارد که درد دیرین خود یعنى استبداد را با انقلاب شکوه‌مند اسلامى به رهبری حضرت امام خمینى (ره) از پیشانى خود پاک کند.

حجت الاسلام صدوقی افزود: انقلاب مردم ایران در راستای آزادى و آزادگى و نفى هر نوع خشونت، دیکتاتورى و استبداد بود و توانست الهام بخش و امید بخش همه آزادى خواهان دنیا باشد.

یادگار سومین شهید محراب تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و رهبران آن از آنجا که معنى استبداد، مظلومیت در عرصه جهانى تنها ماندن و تنها جنگیدن را به خوبی لمس و حس کرده‌اند، شاید بیش از سایر ملت‌ها اهمیت دفاع و حمایت از آزادی خواهان جهان را درک کنند.
وی اظهار داشت: نه تنها حمایت از مسلمین و شیعیان، بلکه حمایت از تمام مظلومین دنیا را اصول خود قرار داده‌ایم زیرا معتقدیم ولقد کرمنا بنی آدم، خداوند به تمام آدمیان کرامت بخشیده، مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنى، از هر‌نژاد و قوم و رنگى که باشند و زیر بار ظلم روند با کرامتى که خدا به انسان بخشیده مغایر است.

حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: جوهره روز قدس یعنى مبارزه با ظلم و ستم جهانى، اسرائیل را همه دنیا بزرگ‌ترین ستمگر می‌دانند، دنیاى امروز دنیاى بهم پیوسته‌ای است و آن‌ها که مخالف روز قدس هستند آیا مى پذیرند اگر روزی به ما ستمى شد هیچکس به یاد ما و کمک حال ما نباشد؟ آیا قبول می‌کنند که اگر دشمنان ما روزى به ما تجاوز کنند هیچکس به فکر مظلومیت ما نباشد؟

فرزند امام جمعه فقید یزد تصریح کرد: ما نمی‌گوییم حقوق بشر در همه زمینه‌ها در کشور ما خوب است اما می‌کوشیم آن را به بهترین شکل ممکن برسانیم زیرا بن مایه حکومت اسلامى و شیعى حقوق بشر و رعایت حقوق همه افراد است اما کشورهایی که در عرصه هاى مختلف از جمله جنگ ایران و عراق با عمل یا سکوت خود ننگى بر تاریخ نهادند و حقوق بشر را نابود کردند نمی‌توانند با این بهانه ایران را محکوم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگداشت روز قدس یعنی دفاع از ایران، اگر ما مدعى هستیم که جانمان فداى ایران است که باید هم چنین باشد، نمی‌توان امنیت ایران را نادیده گرفت، امنیت ایران در سایه عظمت آن است و ایران امن ایرانى است که خارج از مرز‌هایش امنیتش تضمین شود.

حجت الاسلام صدوقی افزود: وقتى ما از مظلومین جهان حمایت می‌کنیم آن‌ها هم از ما دفاع می‌کنند و دشمنان را می‌ترسانند تا نزدیک ایرانى شوند که از مرز‌هایش صد‌ها کیلومتر دور‌تر از مرزهاى جغرافیایى آن حفاظت می‌شود.
یادگار سومین شهید محراب اظهار داشت: امام راحل (ره) فرمودند «روز قدس، روز اسلام است» و در این سال‌ها بیش از همه دوران‌ها مفهوم این جمله معلوم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح داعش، طرح اسرائیلى است و از زمانى که مبارزه با اسرائیل کمرنگ شد و کشورهاى اسلامى به فکر نزدیکى با آن افتادند، داعش پدیدار شد تا اسرائیل نفس بکشد.

حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: وقتى بجاى اصل دین ظاهر آن خالی از تفکر و تعقل ملاک باشد به این روز می‌افتیم، امروز متأسفانه کشورهاى اسلامى کمتر سر جنگ و مخالفت با اسرائیل دارند و در طول دهه اخیر بیشترین کشته شدگان منطقه مسلمان‌ها بودند و این مسلمانان بودند که رویا روى هم قرار گرفتند تا مبادا اتحادشان اسرائیل را تضعیف کند.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: روز قدس روز اسلام است، روز اسلام باید زنده نگه داشته شود تا مسلمان کُشى جاى خود را به فشار بر اسرائیل براى دست برداشتن از جور و ستم دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =