عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: حدود ۱۰۰ مفسر قرآن کریم در ماه رمضان امسال به سراسر کشور اعزام می شوند تا تفسیر قرآن بگویند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، در نشست مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: اعزام مفسران قرآن کریم به نقاط مختلف کشور، از ۵ سال پیش به این سمت به شکلی منسجم شروع شد و امسال هم این کار انجام خواهد شد.
وی با بیان این که در این مدت ۵سال اخیر، برنامه ریزی مناسبی برای اعزام مبلغین تفسیری به سراسر کشور انجام شده است، گفت: خوشبختانه روند مناسبی برای توسعه روند تبلیغی در پیش گرفته شده است؛ به این صورت که در سال نخست فعالیت مجمع عالی تفسیر ۳۰ نفر اعزام شدند و امروز ۱۲۳ مبلغ قرآن به سراسر کشور اعزام شدند.
عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسیه حوزه علمیه قم افزود: درماه رمضان ۱۰۰ نفر از اساتید تفسیر قرآن کریم با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اعزام می شوند و امسال با توجه به افزایش تعداد اساتید تفسیر اعزامی، این مبلغان در همه استان ها در مرکز استان و شهر اول و دوم استان، حضور پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد:۲۰ مبلغ تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان به خارج از کشور اعزام می شوند و این موضوع نکته خوبی است که جریان سازی در زمینه تبلیغ با محوریت قرآن انجام می شود.
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی ادامه داد: اعزام مبلغ به سراسر کشور کفاف تقاضای مورد نیاز را نمی دهد و تقاضا روز به روز بیشتر است که با توجه به برنامه ریزی مناسب تلاش می شود این نیاز رفع شود.
وی گفت: برای ماه مبارک رمضان ۵۳ هزار مبلغ توسط سازمان تبلیغات به سراسر کشور اعزام می شوند،با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها هماهنگی شده است و یکی از موضوعاتی که باید مبلغین به آن توجه کنند غافل نشدن از دانشگاه ها و دانشجویان است.
عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اهمیت نیاز مبلغ بیان کرد: در مجامعی که نیازاست نظیر پادگان ها باید همکاری خوبی انجام شود تا در زمینه اعزام مبلغ مشکلی نداشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به درگذشت آیت الله ایمانی و خصوصیات اخلاقی این عالم دینی اظهار داشت: آیت الله ایمانی از اساتید اخلاق و تفسیر قرآن کریم بود و بیش از ۲۵۰۰ جلسه تفسیر قرآن توسط ایشان برگزار شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =