افزایش ۴ درصدی نرخ آب بهای مصارف خانگی در استان اردبیل

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با اشاره به اینکه جرایم مربوط به مصرف آب مازاد بر شاخص های تعیین شده اعمال خواهد شد، گفت: امسال نرخ آب بهای مصارف خانگی ، تجاری و صنعتی آب شرب در استان چهار درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از استان اردبیل، یحیی سیف الهی افزود: جرایم مربوط به عدم رعایت الگوی مصرف آب شرب و مصرف مازاد بر شاخص تعیین شده در بخش اداری این استان از سال آینده ۲ برابر می شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری جرایم مصرف مازاد آب در ادارات استان به ازای هر متر مکعب مصرف اضافی با سه برابر افزایش نسبت به سال قبل به ۳۵ هزار ریال رسید.

سیف الهی با بیان اینکه امسال نرخ آب بهای مصارف خانگی ، تجاری و صنعتی آب شرب در استان چهار درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته، گفت: برای پیشگیری از مصرف مازاد آب و فرهنگ سازی برای استفاده بهینه آب شرب علاوه از افزایش سطح جرایم اعمال شده در بخش اداری، جرایم مربوط به مصرف آب مازاد بر شاخص های تعیین شده برای مدارسی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، اعمال خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل استاندارد و الگوی تعریف شده برای مصارف آب اداری را هزار و ۲۰۰ لیتر برای هر کارمند در طول یک ماه ذکر کرد و افزود: تعداد ادارات و دستگاه های اجرایی که این الگو را رعایت می کنند بسیار کم است.

سیف الهی گفت: رایگان بودن انشعاب و مصرب آب شرب مساجد و مراکز مذهبی استان از جمله عوامل رعایت نشدن الگوی مصرف آب در این گونه اماکن است.

یحیی سیف الهی

وی برغم افزایش بی سابقه دمای هوا و افزایش مصرف آب در هفت ماه امسال به جز شهر عنبران ، مشکلی در تامین آب شرب مصرفی شهرهای مختلف استان بوجود نیامد.

سیف الهی با بیان اینکه اردبیل جز استان های سردسیر کشور محسوب شده و میانگین مصرف آب شرب در این استان نسبت به سایر استان ها پایین است، افزود: با این حال مصرف آب در این استان بیشتر از استانداردهای تعریف شده در الگوی مصرف آب شرب است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =