به گزارش مهر، مهر مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان با توجه به درج اخباری مبنی بر اینکه حوض میانی میدان امام به دلایل مختلف از جمله ایجاد زمین چوگان برداشته خواهد شد، با رد این مطلب گفت: من در ارتباط با این موضوع اخیرا مصاحبه‌ای نداشتم و صحبت‌های نقل شده در این ارتباط برداشتی اشتباه از صحبت‌های گذشته من بوده است.

فریدون الله‌یاری، با توجه به درج اخباری مبنی بر اینکه حوض میانی میدان امام به دلایل مختلف از جمله ایجاد زمین چوگان برداشته خواهد شد، با رد این مطلب اظهار داشت: من در ارتباط با این موضوع اخیرا مصاحبه‌ای نداشتم و صحبت‌های نقل شده در این ارتباط برداشتی اشتباه از صحبت‌های من بوده است.

میدان نقش جهان هیچ‌گاه صرفا به بازی چوگان اختصاص نداشته است

وی با توضیحی در این ارتباط تاکید کرد: به طور کلی میدان‌ها در شهرهای ایرانی - اسلامی کارکردهای متفاوتی در هسته مرکزی شهر دارند و شامل کاربری‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: در میدان امام اصفهان در کنار همه این کارکردها در دوران صفویه بازی چوگان نیز برپا می‌شده است اما این مطلب بدان معنا نیست که این میدان تنها به برپایی این بازی اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی چوگان بحث برگزاری این بازی در میدان امام مطرح شده بود و در سال‌های گذشته نیز اداره کل میراث فرهنگی اصفهان به شکل نمادین این بازی را در بخشی از میدان برگزار کرد.

تبدیل میدان امام به میدان بازی چوگان را غیرممکن اعلام کردیم

الله‌یاری با بیان اینکه در آن زمان برخی افراد این مبحث را مطرح کردند که میدان امام به مکانی برای بازی چوگان تبدیل شود، تصریح کرد: بر این مبنا ما اعلام کردیم که این امر نیازمند تغییرات گسترده در میدان امام خواهد بود که طی آن باید بسیاری سازه‌های جدید مانند حوض میانی میدان نقش جهان برداشته شود که این امر نیازمند بررسی‌های لازم و تاحدودی نیز غیرممکن است.

عناصر جدید نیز بخشی از هویت تاریخی میدان نقش جهان است

وی اضافه کرد: در واقع بسیاری از کارشناسان میراث فرهنگی بر این اعتقادند که این نوع عناصر نیز بخشی از هویت تاریخی میدان نقش جهان است و برداشتن آنها از نظر فنی و کارشناسی توجیه‌پذیر و صحیح نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بیان داشت: مطلب فوق متاسفانه به شکلی اشتباه و با این مضمون که حوض میانی میدان امام برداشته می‌شود در برخی رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده بود که این امر را تکذیب می‌کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =