رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از شناسایی 159 سایت تبلیغ و فروش کالاهای ممنوعه و غیر مجاز شامل مواد مخدر، مشروبات الکلی، کالاهای قاچاق، داروهای غیر مجاز در عملیات مرصاد5 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي  گفت: در راستاي اجراي برنامه های ویژه قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل ، عملیات مرصاد 5 با هدف شناسایی و برخورد با سایت های تبليغ و فروش اقلام ممنوعه و غیر مجاز شامل مواد مخدر، مشروبات الكلي، کالاهای قاچاق ، داروهاي غير مجاز و ... در فضاي مجازي توسط كارشناسان پليس فتا اجرا شد.

وي افزود: در این عملیات کارشناسان پلیس فتا با رصد و پايش فضاي مجازي، موفق شدند 159 سايت غیر مجاز را شناسايي و در يک عمليات ويژه با هماهنگي مقام قضائي گردانندگان اصلي اين سايت ها را در اصفهان و چندين استان ديگر کشور دستگیر کنند.

اين مقام انتظامي گفت: کارشناسان پليس فتا با گشت زني در فضاي سايبر اشرافيت کاملي بر اين فضا دارند و با شناسايي اين دست مجرمين، آنها را به محاکم قضايي معرفي مي‌کنند.

رئيس پليس فتا استان اصفهان در ادامه به شهروندان توصيه كرد: هنگام خريدهاي اينترنتي توجه داشته باشيد که صرفاً از وب سايت‌هاي مجاز خريداري نمائید و اولين نکته در شناسايي وب سايت معتبر ارائه خدمات و کالاهاي مجاز است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: بسياري از فروشندگان اقلام ممنوعه در فضاي مجازي کلاهبرداران سايبري هستند، چرا که مي‌دانند افرادي که خريد اقلام ممنوعه انجام مي‌دهند به خاطر ممنوعيت کالاي خريداري شده نمی توانند به خاطر عمل مجرمانه خود به پلیس شکايت نمی کنند.

وي از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با فروشگاه‌هايي که اقدام به فروش کالاهاي ممنوعه مي‌کنند موضوع را از طريق سايت پليس فتا به نشاني cyberpolice.ir يا از طريق ايميل به نشاني esfahan_fata@police.ir به کارشناسان اين پليس اطلاع دهند تا با اين مجرمان برخورد قانوني صورت گيرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =