عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: اردبیل دو شهرک صنعتی بزرگ دارد که صنایع بزرگ و کوچک در این شهرک ها فعال هستند، علاوه بر این اردبیل به لحاظ داشتن 270 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان موقعیت مناسبی را برای صادرات به کشورهای آسیای میانه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رایزن بازرگانی سفارت تایلند با حضور در اتاق بازرگانی اردبیل نشستی را با چند تن از مسئولان اتاق بازرگانی برگزار کرده و درخصوص افزایش روابط تجاری کشور تایلند با استان اردبیل تبادل نظر کردند.

تاویپ راچاپاکدی در این نشست گفت: ما به دنبال شناسایی شرایط استان اردبیل و شرایط اقتصادی مردم این استان هستیم تا در صورت امکان روابط تجاری خود را با این بخش از کشور ایران افزایش دهیم.

رایزن بازرگانی سفارت تایلند در ایران ادامه داد: اخباری را دریافت کرده ایم که نشان می دهد اردبیل به دنبال گسترش فعالیت خود در حوزه توریست سلامت است، این امر می تواند باعث شروع همکاری ما را به وجود بیاورد.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم روابط تجاری خود را از کشور ایران فراتر ببریم و به دنبال دستیابی به بازار کشورهای آسیای میانه هستیم که برای این کار می خواهیم دفتری در ایران داشته باشیم.

راچاپاکدی بیان کرد: اردبیل و شهرهای اطراف مثل تبریز گزینه های ما برای ارتباط با آسیای میانه هستند که در حال بررسی شرایط این شهرها هستیم.

وی در تشریح هدف سفر به اردبیل گفت: هدف اصلی ما آشنا کردن اتاق بازرگانی اردبیل با فعالیت های تجاری تایلند و نمایشگاه هایی که در کشورمان برگزار می کنیم است تا بتوانیم به روابط تجاری دو سویه دست پیدا کنیم.


رایزن بازرگانی سفارت تایلند افزود: هر ساله هیئت های اقتصادی بسیاری را به تایلند اعزام می کینم که هیئت های اتاق بازرگانی اصفهان و تهران از آن جمله بوده اند و می توانیم پذیرای هیئت اتاق اردبیل نیز باشیم.

عیسی شاهی زارع نیز در این نشست ضمن ارائه اطلاعات در خصوص مزیت های استان اردبیل برای همکاری های تجاری با سرف تایلندی، گفت: ما آماده سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف به شرط انتقال تکنولوژی هستیم.

این عضو هیئت نمایندگان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ مرز مشترکی که با کشور آذربایجان دارد و در شاهراه ترانزیتی قرار دارد بهترین انتخاب برای دسترسی به بازار کشورهای آسیای میانه است.

وی تاکید کرد: در زمینه های کشاورزی مخصوصا محصولاتی مثل سیب زمینی و ذرت، و همچنین در زمینه عسل ارگانیک ما از تولیدکنندگان نمونه کشور هستیم و توان همکاری با طرف تایلندی در این زمینه ها به شکل های مختلف را داریم.

در پایان شاهی زارع از رایزن بازرگانی سفارت تایلند خواست که بار دیگر و به همراه هیئتی سفری به اردبیل داشته باشند تا با فعالان اقتصادی این استان دیدار کرده و به توافقات مشخص درخصوص همکاری های تجاری دست پیدا کنند.

عبدالرضا بیگناه عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل هم در این نشست به ظرفیت های اردبیل در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: اردبیل در زمینه کشاورزی در سطح کشور موقعیت بسیار مناسبی را دراد و سیب زمینی تولید اردبیل یکی از بهترین نمونه های کشوری است که به خارج از کشور هم صادر می شود.


این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تاکید کرد: عسل اردبیل هم در در دنیا کم نظیر است و ما صادرات گسترده ای به کشورهای مختلف دنیا داریم که می توانیم در این زمینه باهم همکاری داشته باشیم.

اتاق بازرگانی اردبیل


بیگناه ادامه داد: همچنین اردبیل دو شهرک صنعتی بزرگ دارد که صنایع بزرگ و کوچک در این شهرک ها فعال هستند، علاوه بر این اردبیل به لحاظ داشتن 270 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان موقعیت مناسبی را برای صادرات به کشورهای آسیای میانه دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =