خانه ملت نوشت: بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی در مرداد ماه سال جاری با افزایش ۶۷ درصدی قیمت و کاهش ۲۸ درصد معاملات مسکن رو به رو بوده ایم که طبق گفته شهریاری عضو کمیسیون عمران این موضوع نمایانگر بروز رکود تورمی در بازار مسکن است.

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش تحلیلی بازار مسکن در مرداد ماه امسال را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش مرداد ماه امسال ۱۳ هزار و ۱۲۰ فقره خرید و فروش مسکن با متوسط قیمت هر متر مربع ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در تهران پشت سر گذاشته شد که این میانگین قیمت نسبت به ماه قبل از آن (تیرماه ۹۷) ۶.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل (مرداد ۹۶) ۶۲ درصد افزایش یافت.

انبوهسازی مسکن

این افزایش بی سابقه قیمت (بیش از ۶۰ درصد) در حالی است که از نظر تعداد معاملات نسبت به ماه قبل (تیر ۹ امسال) ۴.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (مرداد ۹۶) ۲۸.۱ درصد کاهش تعداد خرید و فروش مسکن را شاهد هستیم.

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    4 0
    بانگ‌نباید وام را‌‌زیادکنند زیرا فقط واسطه‌ها سود می‌برند درضمن دولت باید ازاملاکیکه ارسال ۹۶ به‌بعد یکبار معامله شده برای بار دوم ۲۵٪ مالیات بگرد تا۵سال نتوانن بفروشن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    5 1
    بر خلاف ارز و طلا مسكن در زمان بحران بشدت اسيب پذيره چراكه نميتوان جابجا كرد و با خود برد و با تصرف در تملك ديگري قرار ميگيرد
    • بی نام BE ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      3 2
      ارزش ملک روز به روز کمتر می شود. ور شکستگی یعنی سرمایه بیفایده.