مدیرعامل شرکت آبفا: در بخش فروش آب از بهترین استان ها بوده ایم

لرستان تنها استانی است که از آب های پایدار(پشت سد) برخوردار نیست.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در این راستا گفت: از لحاظ افزایش بهره وری در بخش فروش آب یکی از بهترین استان ها بوده ایم.

حمیدرضاکرموند یکی از مشکلات مهم واساسی در بخش آب شرب را نبود منابع پایدار در هیچکدام از شهرهای استان مانند سد در تأمین آب عنوان کردو افزود: در واقع تنها استانی که حتی یکی از شهرهایش از آب پایدار" آب پشت سد" استفاده نمی کند استان لرستان است.

وی افزود: در چندسال گذشته با توجه به بیلان منفی که در دشت ها وجود داشته و نیز افت شدید آب های زیرزمینی به علاوه کاهش نزولات جوی ،تغییر الگوی بارشی از برف به باران در بیشتر مناطق مشکلاتی را در تأمین آب شهرها به وجود آورده است لذا با توجه به اینکه خرم آباد مرکز استان و بیشترین جمعیت را داراست حساسیت بیشتری را در مصرف آب می طلبد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه خط انتقال آب از کاکارضا به تصفیه خانه قدیمی شهر تکمیل شده است افزود: در صورتی که رودخانه کاکارضا بتواند آب موردنیاز لحظه ای این خط را تأمین کند ظرفیت خوبی برای کمک به تامین بخشی از آب شهرخرم آباد محسوب می شود.

کرموند با بیان اینکه تصفیه خانه موجود قدیمی است و برای تصفیه آب کاکارضا مناسب نیست تصریح کرد: لازم است تلاش شود که تصفیه خانه اصلی شهر ساخته شود و به علاوه از طریق سد مخزنی مخمل کوه و تکمیل ابر پروژه بتوان آب پایداری را برای شهر خرم آباد تأمین کرد.

وی افزود: مضافا این که شهرخرم آباد از تمام شهرهای استان از لحاظ زیرساخت های شبکه آب نظیر شبکه های توزیع و خطوط انتقال بین مخازن به نسبت ضعیف تر است و از این بابت فقر زیرساختی وجود دارد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =