۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸
تعطیلی واحد عینک هوشمند اینتل

اینتل با آرزوهای خود در بخش عینک هوشمند خداحافظی کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، واحدی که در سال 2013 تاسیس و در کار توسعه عینک هوشمند و ردیاب سلامت بود، به نوشته Information برای همیشه تعطیل می‌شود.{لینک}

بدین ترتیب اینتل به عنوان تراشه‌ساز بزرگ با ابزار پوشیدنی خیلی زود خداحافظی کرد تا این صنعت را برای رقبا تنها بگذارد.

واحد مذکور در اینتل بی سرو صدا در حال ساخت عینک هوشمند Vaunt بود و سال گذشته نیز پلتفرم خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده بود تا اپ‌های مورد نظر را برای این عینک تعریف کنند. این عینک مجهز به لیزر قرمز بسیار کوچک و بازتابنده هولوگرافیک برای انتقال تصاویر ساده به طور مستقیم روی شبکیه چشم است.

در بیانیه صادر شده چنین آمده است: "اینتل به همه فناوری‌های جدید برای کسب تجربه ورود می‌کند اما این لزوما به معنای تجاری‌سازی آن نیست و آنچه برای پروژه ُSuperlight یا همان Vaunt رخ داده مثال بزرگی در این زمینه است. این درحالی است که به سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه محتاجیم اما برخی اوقات نیاز به گرفتن تصمیمی سخت داریم."

موسسه تحقیقاتی IDC در گزارشی نوشت: تا سال 2021 بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های واقعیت مجازی و عینک‌های هوشمند می‌شود.

عینک هوشمند گوگل که در سال 2013 راهی بازار شد با افت و خیزهای زیادی روبرو شده و بیشتر از اینکه واقعیت مجازی باشد، یک عینک بود که با افزایش نگرانی‌ها در زمینه حریم خصوصی، پروژه تجاری سازی آن برای همگان متوقف شد و نسخه انترپرایز آن برای افراد خاص توسعه یافت.

اسنپ چت نیز با عرضه عینک دوربین‌دار در سال 2016 تبلیغات زیادی کرد اما فقط 150 هزار عینک فروخت و توسعه آن را متوقف کرد.

علی‌رغم پیش بینی IDC، واقعیت این است که بخت و اقبال عینک‌های هوشمند کم‌رنگ شده و ممکن است با توسعه واقعیت مجازی عینک‌های هوشمند جای خود را به فناوری‌های جدیدی که داخل چشم نصب می‌شوند، بدهند.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =