کنگره سربداران به منظور پاسداشت شهدای مدافع حرم و همزمان با سالگرد شهادت شهید محسن حججی با حضور هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد و در پایان عهدنامه هنرمندان با شهدا امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گردهمایی اهالی فرهنگ و هنر ایران در پاسداشت شهدای مدافع حرم و سالگرد شهید محسن حججی با عنوان کنگره «سربداران» دوشنبه شب دوازدهم شهریور در تالار وحدت برگزار شد.

این برنامه با شعرخوانی افشین علا درباره محسن حججی آغاز شد و سپس نماهنگی نمایشی درباره شهید حججی برای حاضران پخش شد. از شاعران شناخته شده کشورمان اشعاری را در قدردانی از  شهید محسن حججی قرائت کرد

در بخش دیگر این مراسم از از کتاب «جون خادم المهدی» رونمایی شد و به صورت نمادین به خانواده شهید محسن حججی با متنی از سید حسین متولیان اهدا شد.

سپس سمفونی «پیروزی» به آهنگسازی مجید انتظامی با قرائت متنی در تجلیل از شهدای مدافع حرم اجرا شد و ابوطالب حسینی فینالیست برنامه «خنداننده شو» نیز به استنداپ کمدی پرداخت.

در بخش دیگر این مراسم محسن طهرانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کساء ضمن قدردانی از حضور خانواده شهدای مدافع حرم و همکاری مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در برگزاری این مراسم بیان کرد: اصلا قرار نیست که حتما یک ارگان دولتی یا یک سازمان برگزار کننده مراسمی برای یادبود شهدای مدافع حرم باشد. این برنامه را بچه‌هایی برگزار کردند که طی این مدت از داشته و نداشته‌های خود مایه گذاشتند تا از کسانی حرف بزنند که از جنس خودشان هستند.

همایش سربه داران

او ادامه داد: ما همه تلاش کردیم تا با ظرفیت‌های خودمان برنامه ای را برای شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی برگزار کنیم. ما امشب ریالی به هنرمندان شرکت کننده در مراسم پرداخت نکردیم چون اولا پول نداریم و دوما بر این باوریم عزیزانی که به این مراسم آمدند، آمده اند تا بگویند پای کار شهدای مدافع حرم هستند و امشب می خواهند روی صحنه با آنها حرف بزنند.

سید حسین متولیان نویسنده، شاعر و تدوین کننده کتاب شعر «جون، خادم المهدی» هم در بخشی از این مراسم گفت: روزی که خبر اسارت و پس از آن شهادت جانکاه محسن حججی در رسانه ها منتشر شد، یک تصویر توجه همه را به سمت خود جلب کرد و آن اتیکت روی سینه این شهید عزیز بود که روی آن نوشته بود «جون، خادم المهدی». کسانی که با ادبیات عاشورا آشنا هستند. خوب می دانند که جون غلام سیاه حضرت سیدالشهدا بود و وقتی در آن روزگار جانش را برای حسین (ع)، حضرت سید الشهدا (ع) او را بر بالین خود قرار داد و از خداوند برای او رو سفیدی در آن دنیا را آرزو کرد. و این شهید محسن حججی بود که با وام گیری از نام جون از سال ۶۱ هجری آن را با خادم المهدی بودن روزگار ما پیوند زد.

در پایان این مراسم عهدنامه هنرمندان با شهدای مدافع حرم امضا شد.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =