ابسنا نوشت: مقام های آمریکایی درباره خرید نفت از ایران به کشورهای دیگر هشدار دادند.

به گزارش هندوستان تایمز، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ضمن اشاره به دور دوم تحریم‌ها و انتقاد از هند برای خریداری نفت از ایران و سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، اقدام این کشور را "غیر مفید" خواند.

نائورت این سخن را در پی خط و نشان کشیدن ترامپ برای هند و خریداران نفت ایران بیان کرده است.
خط و نشان و هشدارهای آمریکا به کشورهای تجارت‌کننده با ایران

ترامپ چندی قبل پس از اینکه خبرنگاران درباره تصمیم برخی از کشورها همانند هند و چین برای ادامه خرید نفت از ایران سوال کردند، گفته بود: ما به حساب آن‌ها خواهیم رسید.

هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است و انتظار می‌رود خرید نفت ایران را کاهش دهد، اما بعید است واردات نفت ارزان ایران را که برای پالایشگاه‌های این کشور مناسب هستند، به طور کامل متوقف کند. در شرایطی که دولت هند با هزینه بالاتر واردات نفت و ضعیف شدن ارزش روپیه روبه‌رو شده و هزینه واردات انرژی این کشور را به شدت بالا برده است، نمی‌تواند تخفیف‌ها و پیشنهاداتی که ایران به خریداران هندی عرضه کرده است را نادیده بگیرد.

واردات نفت هند از ایران در دوره تحریم‌های قبلی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز بود. پس از این‌که تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ برداشته شد، پالایشگاه‌های دولتی هندی واردات نفت ایران را افزایش دادند، زیرا تهران تخفیف‌های چشمگیری برای حمل محموله‌ها عرضه کرد. بعلاوه ایران مدت اعتبار ۶۰ روزه را برای خرید نفت عرضه کرد که پیشنهاد بسیار جذابی برای پالایشگاه‌های هندی بود.

 

به گزارش نیویورک تایمز، همچنین سیگال مندکلر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با استفاده از سیاست ایران‌هراسی و متهم کردن ایران به "بزرگ‌ترین حامی تروریسم" هشدار داد: هر کشوری که به بانک مرکزی خود اجازه ‌دهد وارد فعالیت‌های گمراه‌کننده‌ای برای حمایت از تروریسم شود، باید شدیدا تحت نظر باشد.

خط و نشان و هشدارهای آمریکا به کشورهای تجارت‌کننده با ایران

این هشدار مندکلر، جزیی از کمپین دولت آمریکا برای متقاعد کردن سایر بانک‌ها و شرکت‌ها برای قطع رابطه تجاری با ایران می‌باشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =