۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کشف ۱۸۰ کیلوگرم گیاه دارویی در جیرفت

ایرنانوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: یک محموله قاچاق شامل 180 کیلوگرم ریشه شیرین‌بیان قاچاق در جیرفت توسط ماموران یگان حفاظت این اداره کل کشف و ضبط شد.

محمدحسن کردستانی  افزود: این محموله قاچاق به ارزش سه میلیون و 600 هزار ریال در حوزه استحفاظی بخش مرکزی شهرستان جیرفت کشف شد.

وی تصریح کرد: محموله قاچاق در حال بارگیری بود که توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی جیرفت توقیف و سپس به این اداره کل منتقل شد.

گیاه داروئی

کردستانی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده و علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می‌شود.

وی افزود: مردم اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب و زغال را با شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =