۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

اولین بازی جدی دوستانه تیم ملی فوتبال در مسیر آماده‌سازی جام جهانی، با شکست یک بر صفر تیم در تونس به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرانجام یک بازی خوب تدارکاتی برای تیم ملی کشورمان برگزار شد. شاگردان کارلوس کی‌روش به مصاف تیم ملی تونس رفتند در ورزشگاه المپیک پایتخت این کشور. ایران که در ترکیبش تغییرات نسبتا زیادی داشت، در شب بارانی، بازی را متزلزل شروع کرد. 

در خط دفاعی و مهمتر از آن در نظام دفاعی مان آن تیم همیشگی نبودیم. به مرور اما تیم بهتر شد. در دقایق میانی نیمه اول شاید باید شاگردان کی‌روش به گل می رسیدند. یک بار خطای پنالتی روی انصاری فرد که نادیده گرفته شد و یک بار هم تک به تک عالی که در دو مرحله انصاری فرد و قوچان نژاد از دست دادند، شانس گلزنی را از ایران گرفت. در ادامه بار دیگر تونسی ها بهتر شدند.

در نیمه دوم کی‌روش با تغییرات زیاد و استفاده از بازیکنانی چون قدوس، امید ابراهیمی، کاوه رضایی، پژمان منتظری و علیرضا جهانبخش سعی کرد تا از تمام داشته هایش در بازی دوستانه خوبی که با تیم بیست و سوم دنیا بازی می کرد، استفاده کند. در این نیمه در دقیقه 70 تونس روی اشتباه زوج دفاعی ایران در این دقایق یعنی چشمی و منتظری، صاحب گل شد. کاپیتان تونسی ها هر دو نفر را از پیش رو برداشت و توپش را بیرانوند گرفت اما توپ دفع شده بیرانوند به میلاد محمدی خورد و وارد دروازه مان شد. 

در ادامه بازی، ایران می توانست توسط مهدی ترابی به گل برسد اما او در مصاف تک به تک با گلر تونس یعنی بن مصطفی ناکام ماند. 

ایران در یک بازی دوستانه جدی بازی را با یک گل باخت. البته 4 سال قبل هم کی‌روش در این فصل از مسیر آماده سازی به مصاف عمان رفت و با سه گل مغلوب شد اما در نهایت تیمی شایسته را در جام جهانی به میدان فرستاد.

این اولین بازی تدارکاتی جدی تیم ملی در مسیر جام جهانی بود. مسابقه ای که نشان داد کی‌روش برای ساختن شاگردانش مسیری دشوار در پیش دارد. بازی تیم پر بود از نکاتی که باید اصلاح شوند. تیمی که باید تمرکز مربی اش روی آن باشد اما این روزها همه انرژی فوتبال مان صرف حاشیه ها می شود. از روند انتخاب حریفان دوستانه گرفته تا دعواهایی که سرمربی با افراد مختلف از جمله علی کریمی با آن دچار شده است.

این تیم نیاز به آرامش دارد و این افشاگری های کور علیه تیم ملی از یک  سو، انرژی زیادی که کی‌روش در سوی مقابل می گذارد و این انفعال فدراسیون مهدی تاج که این همه مسافر همراه در کادر اجرایی تیم ملی دارد اما کسی نه مسئولیت می پذیرد که بگوید رفتار کادر کی‌روش اشتباه است یا می گوید همه چیز با هماهنگی خودمان است، دارد انرژی زیادی را از فوتبال ملی مان می گیرد و مهمتر از آن، هواداران را به فوتبال ملی دلسرد می کند.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amin CH ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    چشمی منتظری ترابی ابراهیمی وعلی کریمی ضعیف بازی کردن
    • قلی DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
      72 63
      جالب اینجاست وقتی تیم میبره بخاطر هوشمندی و درایت کیروشه وقتی میبازه بخاطر اشتباه فردی بازیکنا...
    • الکس A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      و درس بزرگی که از این بازی گرفتیم اینه که چشمی و منتظری در حد تیم ملی نیستن...در صحنه گل در یک چشم به هم زدن در مقابل مهاجم تونس محو شدن..حساب کن جلوی رونالدو و ایسکو میخوان چکار کنن؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      113 4
      منتظرى بعد از مصدوميت اصلاً در قواره بازيكن ملى پوش نيست و در استقلال هم ضعيف كار ميكنه على كريمى هم كه فاجعه بود فقط توپ لو ميداد.. حاج صفى هم چندبارى توپ را تقديم حريف كرد برخلاف انتظار بيرانوند خوب كار كرد
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      1 0
      از کی روش انتظار معجزه دارند، با چهارتا بازیکن درجه ده دنیا تیم تشکیل داده چی کار کنه؟ شما باید بازیکن داشته باشی بازیکنت توانایی داشته باشه که تو ازش بازی بگیری... تا همینجا هم کی روش با این بازیکن ها که ما داریم عالی کار کرده بازیکن ما خودش به خودش لایی می زنه تقصیر کی روشه؟ ما تیم ملی نداریم که یه عده زیر سیکل و دیپلم به هوای پول باد آورده اومدن دنبال فوتبال یه عده فحاش. نه مثل همه جای دنیا از مدارس فوتبال و با برنامه و سلکشن بیان نه با پول دادن و رانت و فساد.
  • علي A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    انتقاد كور علي كريمي به حق انتقاد كرد و اينم اثبات حرفاش با يه حريف ضعيف اين نتيجه رو گرفتيم ، متاسفانه كيروش خيلي باهوشه و فهميده كه كار فني نميخواد تيم ايران و با اعضاي فدراسيون هم جهت شده
    • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
      افشاگری علیه تیم ملی نیست علیه فساد حاکم بر فوتبال هست قلمهای فاسد هم بخشی از فساد هستند چرا در ماجرای رسوایی لیگ ایتالیا یا در ماجرای فساد داوری در بوندسلیگا لیگا رسانه ها مبارزه با فساد رو قربانی مصلحت اندیشی نکردند؟ در ویرانه فردا این فوتبال شما هم سهم دارید که بجای روشنگری و رفع ابهام از پشت پرده فساد حاکم بر فوتبال غرق شدید به بهانه تیم ملی چشمتان را بسته اید نظرم رو اگر چاپ نمیکید به گوش نویسنده مقاله برسونید
    • امیر EU ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
      عزیزم حریف ضعیف؟ ... بهترین تیم افریقاست تونس و تازه با ترکیب اصلیشون جلو ما بودن . ما تیممون ترکیب اصلیش نبود و هدف از این بازیا برد و باخت و نتیجه نیست , دقت کن که میخواست بازیکناش و تحت فشار ازمایش کنه .
    • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      72 12
      البته تونس تيم ضعيفى نيست غير از يك نفر تمام بازيكنان ديشبش در اروپا لژيونرند در جام جهانى خواهيد ديد كه از مرحله گروهى صعود ميكنه حتى شايد مراكش براى ما سخت تر از پرتقال باشه
  • محمدرضا A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    73 64
    همین بازی دقیقا تو جام جهانی مقابل مراکش تکرار خواهد شد.
  • عشقی A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    نبود سیدجلال وپورعلی گنجی به شدت احساس شد.. اگر واکنش‌های بیرانوندنبودچه بسابیشترگل می‌خوردیم..ویه سوال ازاقای کی روش .امشب ذخیره میلاد محمدی کی بودچراانصاری ونورافکن هردوخط خوردن؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    کیروش بد جوری به بعضی از بازیکنا گیر داده. منتظری کریمی ترابی خوب نیستن. من پرسپولیسی نیستم ولی میتونه به کامیابی نیا در کنار ابراهیمی بازی بده. جلال حسینی هم هر وقت نیست تیم ملی بازی رو باخته.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      14 21
      اشتباه جلال حسینی مقابل بوسنی در جام جهانی که باعث شد گل بخوریم هنوز یادمونه
  • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    دفاع استقلالی افتضاح بود.اگه بیرانوند نبود ۶.۷ گل خورده بودیم
  • حسين خواجه ئي قمي A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    72 4
    باسلام مشكل اصلي تيم ملي فوتبال كشورمان تك ضرب بازي نميكنه، حتما بازيكنان ما بايد يكي دوتا را ديريبل كنن بعد پاس بدن به يار خودي ، كيروش بايد توجه كنه به اين مسئله مهم ، والسلام
  • کوشا A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    72 8
    ترکیب تیم ملی باید یه تغییر اساسی بکنه که البته تا حدودی میکنه. بیرانوند جلال حسینی پور علی گنجی غفوری محمدی کامیابی نیا ابراهیمی امیری شجاعی جهانبخش و متاسفانه طارمی بهترین ترکیبه. قدوس خوب نبود. چشمی و منتظری افتضاح بودن. رضاییان ضعیف بود. کریمی و خانزاده و ترابی هم که من جای کیروش بودم همین الان بلیط ایران رو براشون میگرفتم. امشب فقط بیرانوند خوب بود. بقیه همه ضعیف بودن از دم.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      49 4
      نميدانم انگيزه دعوت از على كريمى چيه ؟ اصلاً در قواره تيم ملى نيست انصافاً كريمى بهتره يا كاميابى نيا؟
    • دوست A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      5 12
      کامیابی نیا در ترکیب تیم خودش هم خیلی خوب نیس، انتظار داری تیم ملی بیاد، من بعضی از بازی های تیم سپاهان را دیدم، علی کریمی همه کاره تیمه و تنها بازیکن خوب سپاهان، خیلی از بحثا در اینجا متاسفانه بخاطر تیم باشگاهی بازیکنا هس، ولی در کل من به خوب شدن تیم ملی امیدوارم
  • بی نام NL ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    84 6
    بمیرند مسئولین که نتوانستند توی این 40 سال یک استادیوم آبرومند سرپوشیده بزرگ نظیر همین استادیومی که تونسی ها دارند را بسازند . چند ساله که استادیوم 40 هزار نفری سرپوشیده آزادی را با 20 درصد پیشرفت فیزیکی را ول کرده اند به امان خدا و هنوز ساخته نشده بر اثر باد و باران و خورشید و برف کلنگی شده
    • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      8 93
      ورزشگاه ثامن مشهد غدیر اهواز یادگار تبریز و تعداد زیادی دیگه ساخته شدند چرا ناسپاسی میکنید همیشه مرغ همسایه غازه
  • مجید A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    59 3
    تونس. کشوری در شمال آفریقا. کشوری که اگر چه مزارع پهناور زیتون را در خود جای داده اما بیشترین سطح آن را صحرا و شنزار پوشانده. در غرب این کشور الجزایر و در شرق آن لیبی قرار دارند. دو کشوری که بیشترین مساحت از صحرای بزرگ آفریقا را در خود جای داده اند. دو کشوری که به جز باریکه ساحلی آنها در کنار مدیترانه در بقیه نقاط تقریبا غیرقابل سکونت هستند. مسئولان بارها صحرای شمال آفریقا را یکی از خواستگاههای ریزگردهای خوزستان اعلام کرده اند اما جالب اینجاست که خود این کشورها در گیر این قضیه نیستند. مسابقه فوتبال مقابل تونس خود گواه این مطلب است. جالبتر اینکه در عربستان ،قطر، بحرین ،امارات، عمان و سایر کشورهای منطقه نیز هیچ گاه این وضعیت مشاهده نمیشه.
    • بی نام US ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      17 12
      چرا پرت و پلا میگی و بی اطلاع حرف می زنی؟ در همه این کشورهایی که اسم بردی طوفانهای شنی می یاد که ریزگردها پیش اونها شوخیه. یک سر برو اونجا تا از نردیک ببینی. حتی در همین دوبی هم طوفان شن زندگی مردم رو مختل می کنه. منتها چون ما اطلاع نداریم فکر می کنیم اونجا از این مشکلات ندارن. روی اینترنت فیلمها و تصاویرش هست که با یک جستجوی ساده می بینی.
    • مجید A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      5 0
      تا حالا چند بار مسابقات فوتبال در دبی به علت ریز گرد تعطیل شده؟
  • بی نام A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    23 6
    شجاعی و خانزاده به نظر در حد تیم ملی نیستن، سایر بازیکنان پر اشتباه رو احتمال داره بشه هماهنگ و اصلاح کرد
  • بی نام A1 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    14 39
    تیم ایران اصلا نمیتونست که بازی را در اختیار بگیره و بازیشو به حریف تحمیل کنه.حداقل اگر یک سوم بازی این توانایی را داشت هم خوب بود.چشمی اصلا در حد تیم ملی نیست اگر دفاع وسط هم که بازی کنه تو جام جهانی گلهای خورده در هر بازی میره بالای 5 تا.... با این بازی معلوم شد که سطح برانکو و شفر از کیروش بالاتره و کیروش بد جور خودشو قالب کرده
  • بی نام A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    53 11
    چشمی مساویه با فاجعه
  • علی A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    57 6
    زیاد حرص نخورید. تیم ملی هنوز کامل همآهنگ نشده. مطمئن هستم تیم خوبی روانه جام جهانی خواهد شد. در ثانی بازی های تدارکاتی مال همین تجربه کردن هاست. در ضمن تیم ملی حداقل سه موقعیت خوب داشت که اگر بهتر استفاده میکرد میتونست به گل برسه یا حتی پیروز از زمین خارج بشه. نیمه پر لیوان را هم ببینیم بد نیست. تنها نکته ای که میتونه نگرانمون کنه قدرت حریفانمون هست نه ضعف ما.
  • کیروشان A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    17 76
    پس از 7 سال این هم نتیجه حضور مزبی بی چون چرای کیروش . هفت سال پول و وقت فوتبال ایران هدر رفت.
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    16 39
    واقعا جای تاسف داره برای تیم ملی کشورم. درسته که بازیهای دوستانه برای شناخت نقاط ضعفه ولی تو این ساله مربی محترم تیم ملی با جلوگیری از انجام بازیهای خوب همیشا خواسته تیم ضعفاش مشخص نشه. بارها گفتم که سطح فوتبال آسیا بشدت افت کرده و عملکرد تیم ها رو در جام جهانی خواهیم دید. در همین شرایط تیم کیروش به عنوان تیم اول آسیا انتخاب شده. تو این سالهابجز بازی با کره جنوبی با کدومیک از قدرتها بازی کردیم؟ متاسفانه امسال با شرایط بسیار بدی در جام جهانی روبرو خواهیم شد و جدای از رنگ ها دلیل اصلیش هم تفکرات کیروش هست. نویسنده محترم هم بهانه باخت های جام جهانی رو از همین حالا اعلام کرد درگیری با علی کریمی
  • داود A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    49 7
    دفاع بسیار ضعیفی داشتیم ..اصلا روزبه چشمی کجا دفاع وسطه ... منتظری در تیم خودش نیمکت نشین محض هست ... میلاد محمدی ذخیره اش کی بود ؟؟؟ این تیم واسه صعود نکردن ساخته شده
  • بی نام BE ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    48 3
    سعی کنیم تیم‌ملی را زیاد باد نکنیم، متواضع باشیم و به تحلیل گاردین و غیره هم کار نداشته باشیم بعضی از مواقع غرور بیش از حد نتيجه معکوس می‌دهد و از حریف ضعیف صحبت نکنیم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    12 7
    تونس تیم اول افریقاست.ولی مطمئنا کیروش فوتبال ملی ایران را متحول نموده و الان تیم فوتبال همانند والیبال تیم اول آسیا است همین که با اختلاف فراوان نسبت به کره جنوبی به جام جهانی صعود کردیم خود بیانگر این واقعیت است.دلیل عقب ماندگی فوتبال ایران مربیان داخلی و عدم خصوصی سازی باشگاه ها است.اگر چند مربی خوب مانند شفر و برانکو وارد لیگ برتر شوند قطعا فوتبال ملی ارتقا می یابد
  • عارف IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    7 4
    همگی بعد از کیروش هم شاهد فوتبال ملی ایران خواهیم بود که باز تبدیل به تیمی درجه دو در آسیا خواهیم شد و جانمان برای حضور در جام جهانی بر لب خواهد رسید.ناسپاسی و توقع بالای بیجا داشتن جهت رسیدن به مدارج بالا بدون هیچ گونه تلاش و زحمت، از ویژگی های بارز مردم ایران در طول تاریخ بوده و هست.
  • صادق خاکپور DE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    7 3
    هنوز به بازی زیرباران عادت نداریم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    2 1
    همه شدن علامه دهر متخصص درجه یک فوتبال و هنوز نمی دونن که بازی تدارکاتی یعنی چه .تعصب رنگ خفه شون کرده ،این بد بود اون افتضاح بود ،بابا شمارو چه به نقد ونقادی
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    4 0
    خانزاده، على كريمى، ترابى، حاج صفى و پژمان منتظرى فاجعه هستن، همشونو بايد بريزه بيرون كيروش
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    2 1
    خداوكيلى فاصله سردار آزمون با كريم انصارى فر از زمين تا آسمونه. من موندم ليگ يونان چه خبره كه امثال انصارى فر و حاج صفى شدن ستاره اش
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    1 1
    بیرانوند چیه؟؟؟هر توپی میاد رو دروازه ایران گفتیم وای گله خوب دروازه بان میخوایم چیکار؟ورش دارن یه بازیکن اضافه دفاع بزارن سنگین تریم به خدا.