ایرنا نوشت: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی اقدامات و تندروی هاعلیه دولت و رئیس جمهوری تبعات تلخی در جامعه خواهد داشت اما مهم تر از آن باید به دنبال منشا و پشت پرده این اقدامات بود تا مشخص شود چه کسانی صحنه گردان هستند.

«محمد تقی فاضل میبدی» درباره نوشته ای ساختارشکن در جلسه اعتراضی قم گفت: این نوع حرکت های سیاسی که جز جهل و نادانی هم چیزی در آن نیست، تبعات بسیاری برای کشور و تاثیرات مخربی بر اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی دارد، مانند برخی از تریبون های نماز جمعه که آن ها هم برای منافع کشور مضر است. اما باید درباره منشا این اقدامات زشت سیاسی آگاه سازی صورت گیرد. 
وي افزود:  بنده سعی می کنم در این مورد مشکوک نباشم اما حقیقتا به این حرکت مشکوک هستم که کسی وجود دارد که سال ها پشت چنین جریانی کار می کند که در مدرسه فیضیه تابلویی چنین بالا رود و دیده شود، موضوع فوت آقای هاشمی مطرح باشد که ما کشتیم و بازهم می کشیم، این عاقبت بسیار بدی برای حوزه خواهد داشت. اگر طلبه ای که چنین نوشته ای را بالا برده سواد داشت اصلا چنین حرکتی را انجام نمی داد و این جریان هم به دنبال چنین افراد جوان و ناآگاهی است.

استاد دانشگاه مفید قم درباره برخورد با چنین اقداماتی گفت: قوه قضائیه باید استقلال و دلسوزی خود نسبت به کشور را در این مورد نشان دهد و با این موضوع برخورد کند. در این پلاکارد موضوع زشتی چون فوت آیت الله هاشمی مقابل چشم هزاران نفر به دامان جمهوری اسلامی چسبانده شده و باید با آن برخورد شود. 
وی افزود: علما و فضلای قم از این حرکات بیزارند و یک جریانی در قم مانند دیگر شهرهای کشور شکل گرفته و هدفی جز نابودی دین و روحانیت ندارد. این جریان می خواهد نگاه مردم به حوزه و روحانیت را مخدوش کند و اینکه چرا با چنین عواملی برخورد نمی شود و ریشه های این قضایا مشخص نمی شود علامت سوال است. 

این فعال سیاسی ادامه داد: ما در دولت های نهم و دهم بدترین شرایط اقتصادی را داشتیم، اما یک فریاد در همین قم برای اقتصاد و نان و آب مردم بلند نشد جز اینکه گفتند ما برای نان و آب انقلاب نکردیم. این موضوع نشان می دهد که این جریان زمانی به اعتراضات این چنین روی می آورد که جریان ناهمسو با خود، کشور را اداره کند. این موضوع را دشمن پشت پرده هم فهمیده و سوءاستفاده می کند. در شرایط اقتصادی کنونی نمی توان دلیل تمام مشکلات را دولت عنوان کرد، با رواج چنین ادبیاتی در کشور طبیعی است که دولت تحت فشار قرار خواهد گرفت. 
طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم روز پنج‌شنبه در مدرسه فیضیه نسبت به شرایط اقتصادی کشور و عملکرد دولت تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند. وجود یک پلاکارد با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهوری، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و واکنش هایی به همراه داشت.  

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =