۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

موشک باران سال‌های جنگ خانه‌های بسیاری از مردم را خراب کرد. در بیشتر مواقع ساختمان‌های اطراف هم دچار سانحه و غیرمسکونی می‌شدند. اما در آن دوران اتفاق جالبی افتاد.

موشکی به بلوک 18 شهرک اکباتان اصابت کرد و تنها همان بخش از بلوک خراب شد و هیچ آسیبی به دیگر نقاط آن وارد نشد. این محله بعدها به دلیل ضدزلزله بودن، امکانات و دسترسی مناسب مورد توجه قرار گرفت و حالا بعد از گذشت سه دهه از پیدایش آن، خرید خانه در اکباتان همچنان هواداران زیادی دارد. به خصوص که فصل تابستان است و بهترین زمان جهت معامله آپارتمان. اما از آنجایی که این شهرک سه فاز و هر فاز چندین بلوک دارد، ممکن است برای اطلاع از قیمت‌ها هنگام مراجعه حضوری به بنگاه کمی گیج شوید.  به همین خاطر در ادامه با کمک آگهی‌های سایت دیوار، قیمت‌های آپارتمان‌های هر فاز را به تفکیک ذکر خواهیم کرد. البته به دلیل اینکه تقاضای خرید خانه در اکباتان، عمدتا بین فازهای یک و دو در رقابت است، در این نوشتار به مقایسه این دو فاز می‌پردازیم.

فاز 1

فاز یک 10 بلوک با خانه‌های 1 خوابه تا 4 خوابه دارد. آنچه فاز یک را از بقیه متمایز می‌کند، بازارچه‌ای است که تقریبا همه تهران آن را می‌شناسند. این فاز بیشتر از هر چیز، محله‌ای خانواده نشین است و اگر مجرد هستید بهتر است به سراغ فاز دو بروید.

در سایت دیوار چند آپارتمان فروشی از بلوک یک به چشم می‌خورد. به عنوان مثال واحدی 76 متری و یک خوابه به قیمت یک میلیارد و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری آپارتمانی 78 متری و تک خواب، بازسازی شده و واقع در طبقه 10 یک میلیارد و 150 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

با همین متراژ می‌توان در فاز یک واحدهای دو خوابه پیدا کرد. در سایت دیوار و در میان آگهی‌های خرید خانه در اکباتاندر فاز یک آپارتمان 78 متری دو خوابه یک میلیارد و 150 هزار تومان به صورت فوری به فروش می‌رسد.

آپارتمان‌های سه خوابه این فاز از یک میلیارد و 500 هزار تومان تا یک میلیارد و 900 هزار تومان قیمت دارند. البته آن‌هایی که قیمتی پایین دارند، پارکینگ و انباری ندارند. متراژهای این واحدها با توجه به آگهی‌های سایت دیوار، 135 تا 147 متر است. 4 خوابه‌های فاز یک کمیاب هستند با این حال در دیوار یکی از آن‌ها به همراه پارکینگ و انباری 2 میلیارد تومان آگهی شده است.

فاز دو

این فاز 19 بلوک به صورت زوج و فرد دارد. مگامال، کتاب اکباتان، بازارچه گل‌ها و تاکسی‌های میدان ونک در فاز دو هستند. با این وجود قیمت خرید خانه در این فاز کمتر از فاز یک است. مثلا در سایت دیوار آپارتمان 63 متری و یک خوابه که کاملا بازسازی شده است، واقع در بلوک پنج 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. باید بدانید که بلوک 5 تنها بلوکی است که در میان آپارتمان‌های شهرک اکباتان استخر و جکوزی دارد. البته قیمت تک خوابه‌های بلوک زوج تا 780 میلیون تومان هم در دیوار آگهی شده است.

فاز دو نسبت به فازهای یک و سه مزیت دیگری هم دارد و آن دوبلکس بودن بعضی واحدها است. مثلا یک واحد 135 متری دو خوابه، دوبلکس و دارای پارکینگ و انباری 1 میلیارد و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. سه خوابه‌های این فاز که 168 تا 175 متر هستند، حدود 1 میلیارد و 400 تا 600 هزار تومان برایتان آب می‌خورد. اما در یک آگهی به دلیل فروش فوری، آپارتمان 168 متری سه خواب، 950 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اگر به دنبال آپارتمانی 4 خوابه در فاز دو هستید، بین آگهی‌های خرید خانه در اکباتان در سایت دیوار، چند واحد 4 خوابه با قیمت‌هایی حدود یک میلیارد و 750 تا 2 میلیارد تومان برای شما موجود است.  

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797899