علما و مراجع تقلید درباره مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» چه گفتند؟

علما و مراجع تقلید مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» را منبع مهمی برای مطالعه و استفاده در حوزه‌های علمیه دانستند و بر لزوم استفاده طلاب از این مجموعه تاکید کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه مؤسسه امام موسی صدر، مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» گزارش کاملی از فعالیت‌های ۱۹ ساله امام موسی صدر در لبنان است که به تازگی وارد بازار نشر شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

علاوه بر علاقه‌مندان به آرا و اندیشۀ امام صدر، این مجموعه می‌تواند محل رجوع محققان و مدیران و علمای ادیـان و پژوهشــگران تاریخ و رجال سیاســی و نظایر آن باشد. همچنین منبع مناســـــبی برای مصلـــحان و اندیشـــمندان و روحــانیون است تا به منظومۀ فــکری و مبانی نـــظری فعالیت‌های او پی ببرند.

در چند ماهی که از انتشار مجموعه «گام به گام با امام» می‌گذرد، این مجموعه مورد استقبال پژوهشگران، محققان و اساتید دانشگاه و همچنین علمای حوزه قرار گرفته است.

برخی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم نیز در دیدار با مدیر و جمعی از کارکنان مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر از ترجمه و انتشار این مجموعه ابراز خرسندی کرده و آن را منبع مهمی برای مطالعه طلاب حوزه دانسته‌اند. نظرات مراجع تقلید درباره مجموعه ۱۲ جلدی را در ادامه می‌خوانید.

آیت‌الله حسین وحیدخراسانی: «آقا موسی صدر مجسمه فضل و کمال و عصاره بیت آیت الله قمی و بیت صدر است. ما خدمت پدر بزرگوار ایشان یعنی آیت‌الله سیدصدرالدین صدر ارادت ویژه داشتیم. بسیار کار خوبی کردید که مجموعه آثار و تفکرات امام موسی صدر را گردآوری و منتشر کردید.»

آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی: «اکنون آثار امام موسی صدر منتشر شده و در دسترس همگان قرار دارد. امیدوارم همه از تجربیات و افکار امام صدر بهره ببرند و مجلدات این مجموعه موجی در افکار نسل جدید ایجاد کند. امام صدر هم مباحث نو و جدید را تمام و کمال بلد بود و هم اینکه سنت گذشته را به خوبی می‌شناخت. واقعا شخصیتی استثنایی بود و این نکته باور همه است.»

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی: «کار بسیار خوبی برای حفظ تراث امام صدر انجام دادید فراموش نکنید که جامعه را علم اداره می‌کند در صورتی که آن علم به عمل برسد. بیان نورانی‌ای از امام صادق(ع) هست که یک دستور مستقیم و یک پیام غیرمستقیم دارد. دستور مستقیم این است که حضرت به یکی از اصحاب فرمود: «فان مِتَّ فَوَرّث کُتبک بَنیک» تا نفس می‌کشید سواد؛ هرگز نگویید من بازنشست شدم یا فارغ‌التحصیل شدم، تا نفس می‌کشید به فکر فهمیدن و فهماندن باش، این دستور مستقیم امام است.

امام صادق(ع) دستور مستقیم به مفضّل داد و فرمود به‌گونه‌ای زندگی کن که در هنگام وفات چهار کتاب برای بچه‌هایت به ارث بگذاری، آثار قلمی خودت را میراث خودت قرار بده. یعنی تو هم اهل قلم باش و می‌توانی؛ این همه علوم را ذات اقدس الهی برای ما خلق کرده است. این دستور مستقیم امام صادق است به امام موسی صدر؛ اما پیام غیر مستقیمش به ورثه او این است که شما وارث این تراث هستید و این را علماً و عملاً حفظ کنید.»

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی: «انتشار ترجمه فارسی «گام به گام با امام» کار بسیار شایسته‌ای بود و ان‌شالله بنده آن را مطالعه و از آن استفاده خواهم کرد و قطعا با تلاش شما همه از این مجموعه ارزشمند بهره‌مند خواهند شد. این کتاب، تاریخ بسیار بزرگ و ارزشمندی است و مطالب مفیدی در حوزه‌های مختلف دارد.»

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی: «به فعالیت‌های مؤسسه در زمینه انتشار افکار امام صدر و پاسخگویی به سوالات شرعی رونق دهید تا نام و آثار امام صدر برای همیشه پابرجا بماند.»

آیت‌الله سیدمحمدجواد علوی‌بروجردی: «مجموعه مهم «گام به گام با امام» غنیمت بسیار مهمی برای فارسی‌زبان‌هاست. مخاطبان عرب که پیشتر این مجموعه را در اختیار داشتند. عمده مخاطبان این مجموعه روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه هستند. طلاب به ویژه باید از این کتاب بسیار بیاموزند. حوزه‌ به تربیت چهره‌هایی مانند امام موسی صدر نیاز بسیار دارد، بنابراین باید «گام به گام با امام» به یکی از منابع اصلی مطالعاتی طلاب تبدیل شود.

کتابخانه آیت‌الله بروجردی این آمادگی را دارد تا جلساتی را مرتبط با این کتاب و شخصیت امام صدر برگزار کند تا ان‌شالله شناخت شخصیت‌های امروز حوزوی نسبت به منظومه فکری امام صدر بیشتر شود. کتابخانه آیت‌الله بروجردی سه سالن مجزا دارد: سالنی ویژه محققان، سالنی ویژه بانوان و سالن عمومی و در همه این سالن‌ها باید یک دوره از «گام به گام» وجود داشته باشد.»

مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» با ۲۰ درصد تخفیف در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است. قیمت اصلی این مجموعه ۴۵۰ هزار تومان است که با بهای ۳۶۰ هزار تومان همزمان در غرفه مؤسسه و سایت فروش آنلاین به فروش می‌رسد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =