۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

ایرنا نوشت: حزب دموکرات آمریکا از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، دولت روسیه و گروه ویکی لیکس شکایت کرده و آنها را به توطئه برای کمک به پیروزی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کرد.

به گزارش واشنگتن پست، این شکوائیه به دادگاه فدرال در منطقه «منهتن» ارائه شده است. مقام های ستاد انتخاباتی ترامپ به تبانی با دولت روسیه و نهادهای اطلاعاتی ارتش آن کشور برای لطمه زدن به «هیلاری کلینتون» نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها متهم کرده است.

این شکوائیه همچنین مقام های ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکاو دولت و نهادهای اطلاعاتی ارتش روسیه را به هک کردن شبکه رایانه ای حزب دموکرات و پخش کردن اطلاعات مسروقه متهم کرده است.

«تام پرز» رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 حمله ای تمام عیار علیه دموکراسی ما داشت و به شریکی فعال و مشتاق برای ستاد انتخاباتی ترامپ تبدیل شد.
وی افزود: این مساله مصداق یک عمل خیانتکارانه بی سابقه است. ستاد انتخاباتی یک نامزد ریاست جمهوری آمریکا با یک قدرت خارجی متخاصم همدست شد تا شانس پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را تقویت کند.
شکوائیه حزب دموکرات حاکی است که کمپین هکرهای روسی، ارتباط اطرافیان رئیس جمهوری آمریکا با روسیه و استقبال عمومی ستاد انتخاباتی ترامپ از هک شدن رایانه های این حزب بیانگر یک تلاش غیرقانونی برای دخالت در انتخابات است که به حزب دموکرات لطمه ای جدی وارد کرد.

حزب دموکرات آمریکا در جریان رسوایی واترگیت نیز علیه انتخاب مجدد نیکسون در انتخابات ریاست جمهوری شکایت کرده بود. کمیته ملی حزب دموکرات در سال 1972 در این شکوائیه خواستار غرامتی یک میلیون دلاری شده بود. در رسوایی واترگیت، شنود از ستاد انتخاباتی دموکرات ها جنجالی بزرگ به پا کرد و در نهایت به استعفای نیکسون منجر شد.

کمیته ملی حزب دموکرات در شکوائیه جدید خواستار دریافت غرامتی چند میلیون دلاری شده است.
بازرسان سنا و دادستان های تیم «رابرت مولر» بازرس ویژه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در حال بررسی همکاری احتمالی اطرافیان نامزد مورد حمایت جمهوریخواهان با روسیه هستند.

ماه گذشته میلادی، جمهوریخواهان عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کردند که هیچ شواهدی دال بر تبانی ترامپ و اطرافیانش با مقام های روسیه یا تلاش کرملین برای کمک به او نیانفته است. دموکرات های این کمیته نتایج این گزارش را رد کرده اند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =