ایسنا نوشت: قیمت گوشت قرمز در روزهای شروع ماه محرم افزایش چشمگیری داشت که فروشندگان، علت آن را کاهش عرضه گوشت وارداتی عنوان می کردند و نایب رییس اتاق اصناف هم از واردات گوشت برزیلی برای تنظیم بازار خبر داد، اما دهه اول محرم به پایان رسید و نه‌تنها از گوشت‌های برزیلی خبری نشد بلکه کاهش تقاضا هم تاثیری در قیمت‌ها نداشته و گوشت گوساله همچنان از گوشت گوسفندی گران‌تر است.

 در آستانه ماه محرم قیمت گوشت گاو و گوساله افزایش چشمگیری داشت، به طوری که در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا و در نتیجه افزایش تقاضای مصرف گوشت قرمز در هیات‌ها و تکایا، مشاهدات از بازار حاکی از این بود که هر کیلوگرم گوشت گوساله ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که قیمت آن از قیمت گوشت گوسفندی هم پیشی گرفته بود، به طوری که آمار بانک مرکزی هم این افزایش قیمت را تایید کرد، چراکه طبق این آمار، متوسط قیمت گوشت قرمز در خرده‌­فروشی‌های تهران در این ایام نسبت به ماه قبلش ۱۰.۴ درصد و نسبت به سال قبلش ۴۶.۸ درصد گران شده است که افزایش قیمت گوشت گوساله ۱۴.۹ درصد و گوشت گوسفندی ۹.۱ درصد بوده است.

گوشت و لاشه گوسفند

در این میان علت افزایش قیمت، افزایش تقاضا و کاهش عرضه گوشت وارداتی عنوان شد و نایب رییس اتاق اصناف هم از واردات گوشت برزیلی برای تنظیم بازار خبر داد که البته این تنظیم بازار نوش‌دارویی پس از مرگ سهراب برای ایام پرتقاضای مصرف بود ، چراکه زمان اوج مصرف به پایان رسید و افزایش عرضه که می‌توانست قیمت‌ها را بشکند انجام نشد.

اکنون پس از پایان دهه اول محرم و تمام شدن پیک خرید گوشت قرمز، انتظار می‌رفت قیمت‌ها شکسته شود اما گزارش میدانی ایسنا از خرده‌فروشی‌های سطح شهر گویای این موضوع نیست و هنوز قیمت‌ها تغییری نکرده است.

فروشندگان می‌گویند علت افزایش بی سابقه قیمت گوشت گوساله و گاو، کاهش واردات گوشت یخی است، چراکه با افزایش نرخ دلار واردات گوشت قرمز برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد. آن‌ها همچنین می‌گویند دلال‌ها از شرایط بازار سوء استفاده کرده و گوشت گوساله را گران کرده‌اند تا جایی که حتی در حال حاضر گوشت گوساله در بازار گران‌تر از گوشت گوسفندی فروخته می‌شود که این اتفاق تقریبا بی‌سابقه بوده است.

در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله ۶۷ تا ۷۵ هزار تومان و شقه گوسفندی کیلویی ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 0
    تو این مملکت چی تا الان ارزان شده؟
  • بی نام GB ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    4 0
    باید فکر نان کرد که خربزه اب است گدایی بهترین شغل است
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    2 0
    به همان دلیلی که در طول سالهای گذشته هرچی اخلال گر ارز ی و سکه و اختلاص گر و محتکرو و ..... که میگفتن باعث افزایش قیمت بوده ، گرفتن ولی هیچ وقت شاهد کاهش قیمت نبودیم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    3 0
    ارزون نشدن که دلیل نمیخواد.