وحدت و انسجام ملی در جامعه، باید وجه مشترک همه احزاب، گروه‌ ها و سلیقه‌ ها باشد

سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی، وحدت و انسجام ملی در جامعه، باید وجه مشترک همه احزاب، گروه‌ها و سلیقه‌ها باشد، گفت: جمهوری اسلامی، امروز بیش از گذشته بر این ابزار تعیین ‌کننده برای مقابله با عهدشکنی و توطئه آمریکا نیاز دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ کریم ‌اله شعبانی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، با اشاره به اینکه ترامپ با عهدشکنی و نقض پیمان در مقابل برجام، اعتبار بین‌المللی و آبروی خود را در جهان از بین بُرد و بی ‌اعتباری و نقض پیمان آمریکا را برای دنیا روشن نمود، اظهار کرد: با توجه سخنان رئیس جمهوری، مشاهده شد که ایران، کشوری است که به تعهدات خود پایبند بوده، اما آمریکا، کشوری است که هیچ‌ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده و جمهوری اسلامی با مدیریت خود این موضوع را نشان داد.
وی ادامه داد: ملت ایران، شرایطی سخت ‌تر را با سربلندی و موفقیت، پشت سر گذاشته و بی شک شرایط کنونی را نیز با شجاعت، صبر، تدبیر و وحدت ملی، سپری نموده و با وحدت و انسجام بر مشکلات، فائق می ‌آید.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد تا هیچ حاشیه ‌ای به وظیفه اساسی مسئولین در خدمت به مردم خدشه وارد کند، افزود: همه مسئولان و دستگاه‌ ها باید به ادای کامل وظایف خود در این شرایط حساس، بیش از گذشته پرداخته و با آمادگی بیشتر به تلاش خود ادمه دهند.
شعبانی با بیان اینکه همه دستگاه ‌ها باید با ابزار و امکانات موجود خود در جهت کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی تلاش کنند، تصریح کرد: همه موضوعات اجتماعی در جایگاه خود، ارزشمند و بااهمیت هستند؛ به طوری که علیرغم اینکه ایجاد اشتغال، اولویت اول کشور است، اما کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز در کنار آن مهم بوده و در واقع، این دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگرند.
این مقام مسئول، ضمن تقدیر از راه‌اندازی گرمخانه توسط شهرداری جهت نگهداری از متکدیان، خاطر نشان کرد: باید کمیته‌ای برای رفع معایب، نواقص و ضعف ‌های گرمخانه تشکیل شود. ضمنا باید به ‌گونه ‌ای سختگیرانه و با دقت نظر پیشگیرانه با متکدیان غیر بومی، رفتار شود تا این افراد جرات ورود به استان را نداشته باشند. در خصوص متکدیان بومی نیز باید با تشکیل بانک اطلاعاتی، نسبت به ساماندهی و کنترل آنها اقدام شود تا هزینه اضافی به بار نیاید.
سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه وجود حتی یک متکدی نیز جامعه را نازیبا جلوه می دهد، ابراز کرد: بخشی از وظایف جمع‌ آوری متکدیان بر عهده شهرداری است و شهرداری باید همانند رسیدگی به نظم و آراستگی شهرها برای جمع‌آوری متکدیان نیز تلاش کرده و در این مسیر از نهادهای متولی دیگر کمک بگیرد.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی که یک اقدام ابتکاری توسط اداره کل بهزیستی استان است، گفت: متاسفانه گاهی عدم پیشگیری مناسب، منجر به بروز مشکلات عدیده ‌ای می ‌شود که کار کنترل را سخت می ‌کند. لذا پیشگیری که جزء وظایف ذاتی دستگاه ‌ها بوده و بسیار کم‌ هزینه است، باید به ‌گونه ‌ای انجام شود تا انعکاس مشکلی از یک نقطه در برخی رسانه‌ ها و فضای مجازی، چهره نظام را زیر سوال نبرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =