ثبت نام 476 طرح اشتغالزایی در فاز اول پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی در طارم

فرماندار طارم اظهار داشت: در فاز اول پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی در شهرستان طارم تاکنون 476 نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ علی باقری در جلسه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی که با حضور اعضای شهرستانی این کمیته برگزار گردید، گفت: با توجه به اینکه طرح های اشتغالزایی بایستی توجیه اقتصادی داشته و منجر به اشتغال پایدار گردد، طرح های ثبت نام شده پس از بررسی توسط کمیته فنی اشتغال، به استان معرفی می گردد.

باقری در ادامه گفت: تاکنون 245 مورد از این طرح ها بررسی و به تصویب اعضای کمیته شهرستانی رسیده است که رقم ریالی طرح های مصوب تا پایان فروردین ماه سال جاری، معادل 46میلیارد و 673میلیون و660هزار تومان میباشد که در صورت تصویب استانی متقاضیان به بانک ها معرفی خواهند شد.

مقام عالی دولت در شهرستان عنوان نمود: توسعه صنایع تبدیلی یکی از اولویت های اصلی شهرستان و اکثر طرح های تصویب شده نیز در حوزه صنایع تبدیلی است.

باقری توسعه بخش گردشگری را از دیگر سیاست های شهرستان برشمرد و افزود: متاسفانه تقاضای های زیادی تاکنون برای دریافت تسهیلات در این حوزه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: چهار طرح راه اندازی مجتمع خدماتی رفاهی گردشگری جهت دریافت تسهیلات از محل اجرای این طرح ارائه شده است که حمایت های جدی از آنها صورت خواهد گرفت.

باقری گفت : توسعه خانه های بوم گردی نیز از دیگر برنامه های این شهرستان است که با مشارکت نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان و بخش خصوصی دنبال و حمایت ویژه می گردد.

فرماندار طارم سپس با اشاره به اینکه متاسفانه پرداخت تسهیلات به طرح های دامداری سنتی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی برای کشور، از سوی استان تایید نمی شود، گفت: شهرستان طارم به دلیل داشتن مراتع غنی و 45 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از نظر تهیه علوفه دام ها با مشکل مواجه نبوده و اجرای این طرح در طارم منجر به تولید و درآمد می گردد. وی اظهار امیدواری کرد مسئولین مربوطه استانی از این طرح ها حمایت نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =