نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تصمیم گیری در

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد حسین فرهنگی در مورد سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره ممنوعیت آموزش به دانش‌آموزان به زبان محلی در مدارس، اظهار کرد: در اصل ۱۵ اجازه برای تدریس زبان مادری در مدارس وجود دارد و هیچ مرجعی نمی تواند این اصل را نفی یا رد کند .

وی ادامه داد: باید بدانیم که منظور دقیق وزیر آموزش و پرورش چه بوده است، شاید سخن وزیر آموزش و پرورش آموزش در خصوص تدریس دروسی مانند ادبیات فارسی یا ریاضی به زبان رسمی صدق کند که معتقدم با موضوع نباید سخت گیرانه برخورد شود، اما اصل سخن وزیر آموزش و پرورش در این خصوص قابل تامل است .

وی بیان کرد: از گذشته روش صحبت و آموزش دروس به زبان رسمی کشور در مدارس وجود داشته تا دانش آموز در مقاطع بالاتر با مشکل مواجه نشود .

فرهنگی به اهمیت آموزش زبان مادری به دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: برخی ها معتقدند که افراد علاوه بر تسلط به زبان مادری سایر زبان‌های خارجی را نیز آموزش ببینند تا افراد در مقاطع بالا دچار مشکل نشوند .

وی با تاکید بر این‌که ایجاد فرهنگستان زبان ترکی و ادبیات ترکی آذری و ارائه مجوز آموزش زبان‌های محلی جزو مطالبات اصلی ما از دولت و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: دکتر روحانی در دوره اول دولت، سخنانی در این خصوص اظهار کرد ولی هنوز با گذشت شش سال از عمر این دولت، شاهد تحقق این موضوع نیستیم.

نماینده مردم تبریز با بیان این‌که ایجاد فرهنگستان زبان ترکی بارها توسط نمایندگان استان پیگیری شده ولی هنوز نتایجی برای ما اعلام نشده است، افزود: معتقدم فردی که در آذربایجان زندگی می‌کند باید به پالایش، سوابق، پیشینه ی تاریخی، ادبیات و قواعد زبان خود دسترسی داشته باشد که بهتر است زبان ترکی آذری در کنار تدریس دروس مدارس حداقل به صورت فوق برنامه‌ای برای کودکان تدریس کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =